سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024

آفتاب ایلام |"کیفیت نان"یکی از دغذغه‌های مردم ایلام است که به رغم ورود مسئولان برای " بهبود کیفیت نان" در استان تا کنون بی نتیجه مانده است و مردم ناامید از نتیجه بر این باورند که؛ بی‌کیفیت نان حاصل پاسکاری مسئولیت مدیران استانی است. 

آفتاب ایلام، بی‌کیفیتی نان مصرفی شهروندان ایلامی و بی‌توجهی خبازی‌ها به مطالبه مردم در ارائه محصول با کیفیت دغدغه سال‌های ایلامی‌ها است. این درحالی است که همواره مسئولان در سمت‌های مختلف تلاش خود برای سامان این وضعیت اقدام و سخن و بند و ماده و زمان و ... به کار برد و تهدید و ترغیب و نیز چاشنی دستورات خود کرد که تا امروز  اما نتیجه‌ای حاصل نشد و به مانند ابر بهاری چند صباحی غریدند و بارشی که از آن نتیجه‌ای عاید شود حاصل نشد.

"حسن بهرام نیا" نیز به سبک مسئولان پیش از خود در تاریخ 21دی1400 از نانوایی‌های سطح شهر ایلام بازد سرزده داشت و از 9 نانوایی مورد بازدید سرزده 8 نانوا را دارای نواقص "بهداشتی"، "کم فروشی" و"عدم رعایت کیفیت در پخت" را به عینه مشاهده کرد و دستور داد که" دستگاه‌های متولی به قید فوریت" در سامان وضعیت موجود اقدام عاجل انجام دهند.

استاندار ایلام در روز بعد بازدید سرزده خود به تشکیل شورای آرد و نان استان ایلام اقدام اظهار داشت: "مسئولان مرتبط با "نان و نانوا"اگر نتوانند  این وضعیت را سامان دهند باید با مسئولیت خود خداحافظی کنند."

استاندار ایلام در جلسه شورای آرد و نان استان ایلام که نخستین جلسه این شورا به ریاست نماینده عالی جدید دولت در ایلام بود آن بود گفت:‌"در فرصت داده شده به وضعیت موجود سامان دهید در غیر این صورت برخورد بایسته با مدیر بی توجه و کم کار خواهد شد".

از سوی دیگر در پایان جلسه یاد شده   پاسکاری مسئولان مورد خطاب استاندار ایلام در فضای مجازی منجر شد و مدیرکل غله استان ایلام، اداره کل تعزیرات حکومتی استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به نوعی با مصاحبه و نامه نگاری مسئولیت نواقص "بهداشتی"، "کم فروشی" و"عدم رعایت کیفیت در پخت" را به دیگری نسبت دادند و نهایتاً آن کس از بازدید سرزده و دستور عاجل سود برد " مسئولان کانال‌های مجازی" بودن که از اخذ ریپرتاژ برای مبرا کردن مسئولان به نان و نوایی رسیدند.

در تعاقب بازدید سرزده و جلسه برگزار شده فرمانداران نیز از غافله عقب نماندن و هرروز و هر صبح با انتشار تصاویری از حضور خود در نانواها فضای مجازی را از تصاویر بازدیدهای خود پُر می‌کردند.

بازدیدهایی که به نظر مردم "تشریفاتی" و"بی اثر" بوده و بر این نکته تاکید دارند که کیفیت نان به این شیوه که مسئولان در نظر گرفته‌اند درست نمی‌شود.

ملاحی از شهروندان ایلامی در گفت وگو با خبرنگارآفتاب ایلام گفت: بازدید سرزده استاندار ایلام این امید را در دل مردم زنده کرد که ورود استاندار به کیفیت بخشی نان می تواند موثر و برطرف کننده مشکل باشد. اما واقعاً تا این لحظه هیچ تغییری در کیفیت نان در ایلام حاصل نشده است.

دیگر شهروند ایلامی که خود را بهرامی معرفی کرد نیز با تائید سخنان ملاحی بر این نکته تاکید داشت که بازدید سرزده با دوربین و ماشین‌های اسکورت و... برای رزومه سازی و گزارش به مقامات بالاتر است و نتیجه این کار در سفره مردم اثری نداشته است.

طولابی از نانوا داران ایلامی کیفیت بخشی به "پخت نان" را در تامین "آرد مناسب"،" مواد اولیه بهتر" و... می داند و به خبرنگار آفتاب ایلام گفت: بازدید و جلسه و تهدید و ترغیب راهکار کیفیت بخشی به نان نخواهد بود، بلکه مسئولان نواقص کاری خود را در خصوص تامین "آرد مناسب"،" مواد اولیه بهتر" به انجام برسانند نان خود به خود کیفیتش افزایش پیدا می کند.

یکی از اعضای اتحادیه نانواداران ایلام نیز با بیان این که اتحادیه نقشی در نظارت بر نانویی‌ها ندارد و صرفاٌ مسئولیت صدور مجوز را دارد گفت: دولت اگر در پرداخت یارانه نان به نانوا اقدام کند می توان گفت: نانوانیز در کیفی بخشی به نان اقدام خواهد کرد چرا که هزینه با درآمد نانوا امروز هم خوانی ندارد.

به هر حال آن چه در بحث "نان" و"نانوا" در ایلام عیان است آن است که بازدیدها اعم از سرزده و عادی بی نتیجه و درب به همان پاشنه در حال چرخش است .

  "حسن بهرام نیا" در نشست یکشنبه 10 بهمن ماه 1400 مجدد فرصت یک ماه برای حل و فصل حوزه آرد و نان داد و اظهار داشت:"نانوایی های فاقد کارت مهارت اجازه فعالیت نخواهد داشت"، " فرمانداران ظرف یک هفته آخرین وضعیت آرد و نان شهرستان ها را پایش و ارائه گزارش کنند"، "بالاخره بایست نابسامانی‌ها در این حوزه ساماندهی شود و در این راستا دستگاه‌های متولی یک ماه فرصت دارند تا مشکلات این حوزه را حل و فصل کنند" .

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: در رصدی که انجام شده است در روز جمعه 9 بهمن ماه 1400 بیش از 70 نانوا ایلام تعطیل بوده است و این مشکل موجب سردرگمی مردم برای تامین نان خود شده است.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان