شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: توجه اساسی به نخبگان و دانشگاهیان رمز توسعه استان و کشور است و باید از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده شود.

به گزارش آفتاب ایلام، سارا فلاحی صبح امروز جمعه پانزدهم بهمن ماه در نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس با هئیت رییسه دانشگاه ایلام گفت:وجود دانشگاه در هر منطقه باعث رونق و توسعه اقتصادی می‌شود ، نخبگان می توانند جامعه را به قدرت و ثروت برساند بنابراین رمز توسعه توجه ویژه به نخبگان است.
وی با بیان اینکه هر جا از راهبردهای رهبر انقلاب انحراف پیدا کردیم مملکت دچار چالش اساسی شد عنوان کرد: استراتژی های تبیین شده رهبر انقلاب بخصوص در زمینه ی اقتصاد بسیار راه گشا بوده و همچنین در سالهای متمادی با عنوان سال اقتصادی و تولید و وجدان کاری نامگذاری کرده ناشی از فهم درست مسئله توسط ایشان از شرایط موجود است که وظیفه ی ما و سایر مسئولین اجرایی و عملیاتی کردن این مقوله است.
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کشور ما مورد تحریم قرار گرفته، اما بدترین نوع آن خود تحریمی است که متاسفانه امروزه در جامعه‌ ی ما وجود دارد ما از نیروهای توانمند ، ثروت ها و داشته های خود به درستی استفاده نمی کنیم.


سارا فلاحی تصریح کرد: تزریق بودجه در هر استان باید بر اساس عدالت باشد و نباید مبتنی بر قدرت چانه زنی باشد بنابراین ساختار برنامه و بودجه کشور باید اصلاح و این تحول از مسیر درست انجام شود.

وی گفت: بر اساس قانون اساسی نباید تبعیض داشته باشیم و نمایندگان مجلس باید از نقش نظارتی خود در رفع تبعیض ها و نابرابری ها استفاده کنند.

فلاحی با بیان اینکه بسیاری از نخبگان ایلامی به لحاظ درجه نخبگی و فهم مسائل داخلی و جهانی در جایگاهی بسیار مطلوبی هستند خاطر نشان کرد: اگر به ظرفیت‌های ایلام توجه شود،استان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت.

مسیر پیشرفت و توسعه کشور از دانشگاه ها می گذرد 


علی محمدی رییس دانشگاه ایلام نیز در این نشست هم اندیشی ضمن تبریک و گرامیداشت دهه ی فجر و پیروزی انقلاب اسلامی گفت:زندگی در فضای انقلاب بالاترین نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نه تنها برای کشور بلکه برای همه ملتهای مظلوم دنیا برکات زیادی داشته است،اظهار داشت: اجازه ی ایفای نقش به مردم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها از مهمترین برکات این نظام است، انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس،خبرگان و شورای شهر.... مصداق بارز آن بوده که نشانگر این است که مردم می توانند بصورت جدی در سرنوشت کشور نقش ایفا کنند.

طاهر علی محمدی تصریح کرد:مسیر پیشرفت و توسعه کشور از دانشگاه ها می گذرد و باید در همه حوزه ها به نقش آفرینی موثر دانشگاه ها باور داشته باشیم.

رئیس دانشگاه ایلام در ادامه گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه ها، و از این طریق گام موثری را در مسیر توسعه پایدار برای استان و کشور بردارند.

وی گفت: برای تحقق پیشرفت نظام،نمایندگان مجلس مشاوره با دانشگاه به عنوان فضای نخبگی و ایده‌های کار ساز را در دستور کار قرار دهند.

طاهر علیمحمدی بودجه دانشگاه ایلام در سال آینده را ۴۱ درصد اعلام کرد و گفت: برای تکمیل دانشکده علوم پایه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی،نیازمند بودجه هستیم و همچنین دانشکده ادبیات و علوم انسانی نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی امسال بودجه ای به آن اختصاص داده نشد که نیازمند تزریق بودجه است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان