پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
اخبار ایلام

دخالت نمایندگان در انتصابات رصد می شود

۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۰:۱۳ چاپ کدخبر: 17306

آفتاب ایلام |رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: دخالت نمایندگان در انتصابات رصد می‌شود. 

آفتاب ایلام، مسعود صیدی صبح امروز در همایش ناظرین شهرستان ملکشاهی بمناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات رصد می‌شود.

 رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: مردم انتظار دارند عزل و نصب‌ها و انتصابات سریعتر و براساس تعهد انقلابی و تخصص افراد انجام  شود تا امور مردم معطل نگردد.
وی به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: نمایندگان براساس اصل تفکیک و استقلال قوا و قوانین موجود در انتصابات وظیفه‌ای نداشته و براساس نظر و تذکر صریح  رهبر معظم انقلاب  نباید در این موضوع دخالت کنند هرچند در مقام  نمایندگی مردم مشورت و توصیه  منعی ندارد و البته مشورت با دخالت و سهم خواهی کاملاً متفاوت  است.

این مقام ناظر بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: چنانچه نمایندگان  یا رابطین آنان در امر انتصابات دخالت کنند اقدامات آنان رصد و این موضوع خلاف قانون و  نظر مقام معظم رهبری است و صلاحیت مورد اشاره در بند 4 ماده 28 قانون انتخابات مجلس  را از دست خواهند داد .

ختم سخنان رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام آن بود که گفت: ما آمادگی داریم چنانچه فردی از دخالت نمایندگان در انتصابات مستندی دارد آن را دریافت کنیم .

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان