جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت معرفی حادثه بمباران زمین فوتبال چوار به جهانیان باید برآورده شود.

 علی اکبر بسطامی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آغاز بکار جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ ایلام اظهار داشت: تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی سرشار از حماسه ها و روزهای تلخ و شیرین است که ۲۳ بهمن ۶۵ یکی از خاص ترین روزهای دفاع مقدس است.

وی افزود: واقعه بمباران زمین فوتبال چوار که در آن یکی از تلخ ترین روزهای جنگ رقم خورد، حادثه‌ای بی‌نظیر است که در هیچ جای جهان سابقه نداشته است و سرگذشت جوانانی که مظلومانه از خاک به افلاک رسیدند باید به گوش جهانیان برسد.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران و عضو شورای‌عالی ترویج فرهنگ شهادت و ایثار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص واقعه بمباران زمین فوتبال چوار گفت: دغدغه مندی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت شناساندن این واقعه بزرگ به جهانیان نشان دهنده ارزش، اهمیت و بزرگی این واقعه است.

بسطامی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم ضمن پاسداشت این روز در راه اعتلای نام و یاد شهدای گرانقدر دفاع مقدس، در زمینه ثبت ملی و جهانی این واقعه بی‌نظیر گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

نماینده مردم ایلام با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شناساندن رویداد بمباران زمین فوتبال چوار که در جهان بی سابقه است، به عنوان اولین گام به همت حوزه هنری ایلام و همکاری ۱۴ دستگاه اجرایی برگزار شده و آثار منتخب در جام جهانی قطر به نمایش در خواهد آمد.

وی از همه هنرمندان، نویسندگان و فیلم سازان خواست که تلاش کنند با به تصویر کشیدن و نوشتن این حادثه مهم مظلومیت جوانان شهید فوتبالیست ایلامی را به همه جهان نشان دهند.

به گزارش آفتاب ایلام، جشنواره ملی گرافیک «دقیقه ۵۵» با حضور بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از هنرمندان و با ادای احترام و نثار گل به مقام شامخ شهدا در محل زمین فوتبال چوار آغاز به کار کرد.

گفتنی است، هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و  اقدام نظامی علیه انان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان