جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
نماینده مجلس:

 مردم ایلام مفسران جنگ های نامتقارن در دنیا هستند

۱۴۰۰/۱۱/۲۳ ۱۹:۵۷ چاپ کدخبر: 17343

آفتاب ایلام |نماینده حوزه شمالی ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشادت های مردم ولایتمدار ایلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: می توان به معنای واقعی مردم این استان را مترجمان و مفسران جنگ نامتقارن و نابرابر در دنیا نام نهاد.

به گزارش آفتاب ایلام، علی اکبر بسطامی روز شنبه در ِآیین گرامیداشت شهدای بمباران زمین فوتبال شهر چوار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، بیان کرد: دغدغه مندی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر ضرورت شناساندن این واقعه بزرگ به جهانیان نشان دهنده ارزش، اهمیت و بزرگی این واقعه است.

وی با اشاره به رخدادهای بزرگی که در دوران هشت سال دفاع مقدس در استان ایلام به وقوع پیوست، افزود: از حماسه های بزرگ سارات سومار گرفته تا شهدای بمباران زمین چوار، شهدای بلندی های میمک و عملیات چهلچراغ و چنگوله همه این حماسه ها در تاریخ جنگ های دنیا اگر بررسی شود مصداق این حماسه ها اتفاق نیفتاده است.

نماینده حوزه شمال ایلام در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مرز ایلام همواره تاریخ مملو از لحظات خوف و خطر بوده است، مردم ایلام در تاریخ جنگ هشت ساله جان در مقابل تانک دادند و هر نقطه از این خاک، بو و رنگ شهادت دارد.

بسطامی با تاکید بر اینکه باید مظلومیت شهدای بمباران زمین فوتبال چوار با زبان هنر به جهانیان معرفی شود، یادآور شد: با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری می‌بایست عظمت شهدا را با زبان هنر به گوش جهانیان رساند و بدون شک شیواترین زبان انتقال مفاهیم والای ایثار و شهادت، همان زبان هنر است.

وی اضافه کرد: می طلبد همه هنرمندان، نویسندگان و فیلم سازان تلاش کنند با به تصویر کشیدن و نوشتن این حادثه مهم مظلومیت جوانان شهید فوتبالیست ایلامی را به همه جهان نشان دهند.

بسطامی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم ضمن پاسداشت این روز در راه اعتلای نام و یاد شهدای گرانقدر دفاع مقدس، در زمینه ثبت ملی و جهانی این واقعه بی‌نظیر گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: جشنواره ملی گرافیک دقیقه ۵۵ در پی تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شناساندن رویداد بمباران زمین فوتبال چوار که در جهان بی سابقه است، به عنوان اولین گام به همت حوزه هنری ایلام و همکاری ۱۴ دستگاه اجرایی برگزار شده و آثار منتخب در جام جهانی قطر به نمایش در خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور حماسی مردم ولایتمدار ایلام در خلق حماسه ۲۲ بهمن دیگر قدرانی کرد.

به گزارش آفتاب ایلام، جشنواره ملی گرافیک «دقیقه ۵۵» با حضور بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از هنرمندان و با ادای احترام و نثار گل به مقام شامخ شهدا در محل زمین فوتبال چوار آغاز به کار کرد.

گفتنی است، هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و  اقدام نظامی علیه انان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان