پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام |معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر ضرورت اعمال محدودیت در مرز مهران گفت: پیشنهاد این است در مرز مهران و در بخش مسافری، کنترل‌ها افزایش پیدا کرده و یا محدودیت بیشتری اعمال شود. 

آفتاب ایلام | جمیل صادقی‌فر  در نشست مجازی کارگروه رسانه‌کرونا استان ایلام، در رابطه با محدودیت‌های ایجاد شده مرتبط با اقدامات پیشگیرانه کرونا در مرز مهران اظهار داشت: تصمیم‌گیری در خصوص مرز مهران به کارگروه ویژه در وزارت کشور واگذار شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پیشنهاد علوم پزشکی این استان، در جلسه قرارگاه و هم ستاد کرونا در خصوص مرز مهران این بود که محدودیت‌های جدیدی ایجاد شود و این هفته نیز این پیشنهاد را دوباره مطرح می‌کنیم تا حداقل در بحث مسافری، کنترل‌ها افزایش پیدا کرده و یا محدودیت بیشتری اعمال شود.

وی افزود: براساس تجربه دو سال گذشته، پیشنهادش از  استان ارائه شده، اما تصمیم‌گیری نهایی، در کارگروه ویژه مرز در وزارت کشور و برای تمام مرزهای کشور گرفته می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطر نشان کرد: اعتقاد ما در استان این است برای پیشگیری از همه‌گیری کرونا، باید محدودیت‌هایی هرچند اندک ایجاد شود.

صادقی‌فر با ابراز نگرانی از آینده شیوع این ویروس گفت:  نگرانی بیشتری نیز  برای آینده وجود دارد، زیرا حجم زیادی از افرادی که از طریق هوایی به عتبات عالیات سفر می‌کنند، به دلیل سنگینی هزینه‌های سفر و یا موارد دیگر، به صورت زمینی بر می‌گردند که این مورد ممکن است خطرات زیادی را  برای استان ایجاد کند.

وی افزود: برای ورود سویه اومیکرون، به صورت قطعی نمی‌توان اعلام نظر کرد که این نوع ویروس از عراق وارد مرز مهران و وارد کشور شده  است یا خیر، چون نخستین موارد و رهگیری آنها، نشان داد ورود از سمت مرز مهران نبوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه پیک سوم از کشور عراق وارد ایلام شده است گفت:  در پیک سوم و در سویه  انگلیسی، ویروس به طور مشخصا از طریق عراق وارد کشور شد و استان خوزستان و استان ایلام، دو استانی بودند که برای نخستین بار، با آن نوع ویروس درگیر شدند که این، اهمیت مرز را بیشتر مشخص می‌کند.

صادقی‌فر گفت: در هر صورت، دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، موافق این است که در بحث مسافری، مقداری محدودیت ایجاد شود  یا اینکه، تردد بصورت سرشکن صورت گیرد، یعنی مسافران تقسیم شده و از مرزهای مختلفی وارد کشور شوند و در نهایت اگر هم تصمیم گرفته شد که از یک مرز همانند مهران وارد شوند، باید امکانات و تسهیلات ویژه‌ای از جمله نیروی انسانی قرار داده شده و یا اعتباراتی که بتوان کنترل بیشتری روی این مرز داشته باشیم.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا سلامت

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان