پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024

آفتاب ایلام | حضوری شدن مدارس در ایلام در میان بیم و امیدها کلید خورد، در این تصمیم آموزش و پرورش افت تحصیلی دانش آموزان را ضرورت حضوری شدن مدارس عنوان و دانشگاه علوم پزشکی خواهان استمرار تعطیلی یک هفته دیگر مدارس ایلام است. 

آفتاب ایلام، حضوری شدن مدارس در ایلام در میان بیم و امیدها  کلید خورد. در این تصمیم آموزش و پرورش افت تحصیلی دانش آموزان را ضرورت حضوری شدن مدارس عنوان و دانشگاه علوم پزشکی خواهان استمرار تعطیلی یک هفته دیگر مدارس ایلام است.

نظرات موافق و مخالف برای حضوری شدن مدارس استان ایلام  عصر امروز در نشست ستاد کرونا استانی با حضور حسن بهرام نیا استاندار ایلام مطرح و استاندار ایلام با اعلام "آموزش تحصیلی در مدارس ایلام حضوری است" برگزاری کلاس‌های حضوری را مستلزم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و گفت:  دانش آموزان دارای علائم به صورت غیر حضوری و در بستر سامانه شاد ادامه آموزش داشته باشند.

افت شدید تحصیلی در مدارس

علی درویشی نیز در این  جلسه  غالب بودن افت شدید تحصیلی در مدارس را عامل درخواست حضوری شدن مدارس عنوان کرد و گفت: تب کردن یک دانش آموز برای من دردآور است ولی دردآورتر این است که افت شدید تحصیلی در سنوات آینده است که این درد را مضاعف می کند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام افزود: دوسال است که افت شدیدی داریم و گزارشات خوبی در این زمینه به نمی رسدو  با غیر حضوری شدن کلاسها بسیاری از دروس عملی و آزمایشگاهی و کارگاهی تعطیل شده است.

وی یادآورشد:  دغدغه اصلی ما این است که دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم امتحان نهایی دارند و برای رفتن به مقاطع بالاتر نیازمند تحصیل حضوری هستند.

 پیشنهاد تعطیلی مدارس ابتدایی برای یک هفته دیگر ضروریست

جمیل صادقی‌فر در واکنش به حضوری شدن مدارس استان ایلام اظهار داشت:  پیشنهاد ما این است که مدارس ابتدایی را کماکان یک هفته دیگر غیرحضوری کنیم ولی مدارس متوسطه  اول و دوم به شکل آرام و ترکیبی از حضوری و نیمه حضوری انجام شود که تعطیلات را برای مردم خراب نکنیم که دانش آموزان و خانواده ها گرفتار شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: در دو هفته‌ای که با تصمیم ستاد کرونا مدارس غیرحضوری شد به طور واضحی میزان مراجعه به مراکز درمانی و همچنین میزان درگیری کودکان نیز کمتر شده است که در صورت عدم غیرحضوری، آمارها خیلی بالا می رفت.

وی،  با  اشاره آمار فوتی‌های کرونایی در سال 1400 خاطر نشان کرد: تا 30 بهمن ماه 1400، 513نفر بودند که 289نفر آن مرد و 224نفر  زن بودندو میانگین سنی فوتی های کرونایی در امسال 66 سال بوده است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام،  76 درصد از فوتی ها بیماری زمینه ای داشتند و فقط 0/4 آنها واکسن تزریق کرده بودند، که این نشان دهنده تاثیر واکسن است.

وی گفت:  شهرستان‌های بدره و سیروان به خاطر اینکه جزء مناطق گردشگری هستند از 10 روز آینده با افزایش تعداد مبتلایان روبرو خواهند بود، چرا که این شهرستان‌ها بیشترین جمعیت میهمان نوروزی را خواهند داشت.

صادقی‌فر از تزریق کنندگان دوز دوم واکسن کرونا خواست و گفت: در تزریق دوز سوم کرونا تصریح کنند .

سخن پایانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام آن بود که گفت: در پیک اخیر، در شش روز 14فوتی داشتیم که عدد بالایی است و این آمار افراد پرخطر، مسن و کسانی که بیماری زمینه ای دارند را با خطر جدی روبرو خواهد کرد و پیشنهاد آن است که دوز سوم به سرعت تزریق کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام به آمار دریافت کنندگان واکسن اشاره کرد و گفت: تعداد کل واکسن دریافتی استان ایلام1،164،263  مورد  بوده است که در حال حاضر نیز 200 هزار موجودی واکسن داریم و از این نظر مشکلی نداریم.

آموزش در تمام شهرهای استان ایلام حضوری است

به رغم طرح خواسته دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برای تمدید یک هفته دیگر مدارس استان ایلام به گفته حامد رجبی زاده، آموزش همه‌ی مدارس در همه‌ی شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین نوبت بندی و شیفت‌بندی (کلاس‌های بالای 15 نفر) به صورت حضوری می باشد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام گفت: درصورت مشاهده دانش آموزان دارای علائم  از ورود آنان به مدارس خودداری و تحصیل این گونه افزاد مجازی خواهد بود.

به گفته رجبی زاده، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و ضدعفونی سطوح مختلف، و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی مقاطع و برای دانش آموزان و معلمان ضروری است و بر رعایت آن نطارت خواهد شد.

به هرحال ،  براساس مصوبه ستادی  کرونا از امروز مدارس تا آخرین روزهای سال به صورت حضوری می باشد.

انتهای پیام/



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان