جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |"بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی" تهدید جدی ابتلای کودکان به "اُمیکرون" در ایلام است.

آفتاب ایلام به نقل از  خبرگزاری تسنیم ازایلام، افزایش تعداد مبتلایان به سویه جدید "اُمیکرون" در استان ایلام ناشی از بی توجهی به این جمله پر تکرار است که"تنها راه مبارزه و ایمن شدن از کرونا فقط و فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی است" .

جمله‌ای که هزاران بار تکرار، اما گو آن که برخی از شهروندان  رعایت آن را برای "دیگران" می‌دانند و "خود" را مخاطب آن نمی دانند.

بازدیدهای میدانی خبرنگاران تسنیم در ایلام گویای این واقعیت است که بسیارند خانواده‌هایی که بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرزندان خود را به خیابان‌ها، اماکن پر تردد و مجامع انسانی و فروشگاه و پارک‌ها ... می برند و از زدن "ماسک" نیز اجتناب می کنند و نتیجه آن این می‌شود که امروز آمار مبتلایان و فوت ناشی از کرونا و سویه جدید "اُمیکرون" حرف اول را در استان ایلام می زند.

به گفته "نیکو نوری" پرستار بخش کودکان مبتلا به "اُمیکرون" در ایلام، بسیاری از کودکان ایلامی دچار این بیماری شده‌اند.

"مینا مجیدی" پزشک معالج بخش کودکان مبتلا به "اُمیکرون" در ایلام نیز از افزایش تعداد مبتلایان به سویه جدید "اُمیکرون" در استان ایلام اشاره و دلیل آن را واکسینه نشدن کودکان می داند و بر این نکته تاکید دارد که این امر آنان را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سویه جدید "اُمیکرون"  قرار داده است.

جمیل صادقی فر نیز تزریق واکسن کودکان 9 تا 12 ساله را ضروری دانست و گفت:   والدین در اسرع وقت کودکان خود را واکسینه کنند.

  معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در این شرایط باید والدین نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند چرا که سویه جدید امیکرون کودکان را در معرض خطر قرار داده و مانند گذشته نیست که نگران کودکان کم سن و سال نباشیم و خطری آنها تهدید نکند.

گزارش و فیلم از زینب نوری



نویسنده: زینب نوری
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سلامت

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان