پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
معاون وزیر بهداشت:

ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را داریم

۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۴:۰۱ چاپ کدخبر: 17495

آفتاب ایلام |معاون وزیر بهداشت گفت: کشور ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا را دارد.

به گزارش آفتاب ایلام، بهرام دارایی  پیش از ظهر امروز در آیین معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: کار بزرگی که  در دولت سیزدهم  انجام شد این بود که مردم از یک حالت خیلی  نگران‌کننده نجات یافته و واکسیناسیون گسترده‌ای انجام شد.  این مهم به راحت انجام نشد و کشور با مشکل های متعددی در این راستا مواجهه بود
 
وی افزود: کشور ظرفیت به واسطه وجود 21 شرکت دانش بنیان ظرفیت  تولید ماهانه 50 میلیون و سالانه 600 میلیون دوز واکسن کرونا را دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: شرکت فایزر در دستامبر  به دولت امریکا تعهد 300 میلیون واکسن کرونا را داد اما فقط به ده درصد قول خود عمل کرد و در حال حاضر پرونده حقوقی از طرف اروپا علیه شرکت  استرازنکا تولید واکسن کرونا وجود دارد.

وی ادامه داد: ایلام طی سال‌های اخیر ایلام به واسطه اربعین حسینی از بن بست خارج و مسیر توسعه استان هموار و منشا خدمات به رائران شد.

دارایی عنوان کرد:  وزارت بهداشت  تلاش می‌کند زیر ساخت های درمانی مناطق محروم از جمله  ایلام را تقویت تا مردم برای ادامه درمان مجبور به مسافرت به استان‌های دیگر نشوند.

وی تصریح کرد: همچنین وزارت بهداشت تلاش می‌کند از امکانات موجود در استان ها استفاده و نیروهای  متخصص را جهت ارائه خدمات به مردم  تربیت کنند.

معاون وزیر بهداشت در خصوص نحوه توزیع امکانات  در استان ها نیز گفت:  در این راستا به استان های کم برخوردار توجه ویژه شده و ایلام از این امر مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: تقدیر از، کادر درمان بارها و بارها توسط رهبر انقلاب مورد تاکید بوده اما متاسفانه این مهم آنچه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته که باید در این راستا با جدیت وارد شد.
 
 وی تاکید کرد:  برای بکارگیری کادر متخصص، پرستاران و متخصصان در بیمارستان های سطح کشور با اولویت بومی گزینی انجام  می شود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان