شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
 مدیرکل گمرک ایلام ؛

صادرات یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار کالا از مرز مهران

۱۴۰۱/۰۱/۰۸ ۱۷:۰۵ چاپ کدخبر: 17609

آفتاب ایلام |مدیر کل گمرک استان ایلام گفت: یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار انواع کالا سال گذشته از طریق مرز بین المللی مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.


به گزارش آفتاب ایلام؛ روح الله غلامی با بیان اینکه این میزان کالا با وزن ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تن از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مشابه سال ماقبل آن از لحاظ ارزش اقتصادی ۱۱۶ درصد و از نظر وزن ۱۲۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت (سال گذشته) تعداد ۱۰۳ هزار کامیون و تریلر وارد مرز بین المللی مهران شده که رشد ۱۰۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن داشته است.

مدیرکل گمرکات ایلام گفت: همچنین در سال گذشته چهار هزار کامیون ترانزیتی از مبدا سایر کشورها و به وزن بیش از ۱۰۰ هزار تن  که کار تشریفات قانونی آن انجام شده است از مرز بین المللی مهران گذر کرده اند که رشد  ۱۶۵ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی ادامه داد: در پنج ماهه آخر منتهی به اسفند ماه در سال گذشته مجموع صادرات هر ماه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده که اوج آن در ماه اسفند با بیش از ۱۵۵ میلیون دلار رکورددار سال ۱۴۰۰ است.

غلامی گفت: سال گذشته بالاترین وزن صادراتی در پنج سال اخیر ثبت شد که حاکی از رشد صادرات و توسعه مراودات مرزی در مرز بین المللی بوده و نوید روز‌های بهتر برای تجارت استان می‌دهد.

وی تاکید کرد: درآمد کل سه سال اخیر گمرک استان ایلام ۶ برابر درآمد ۱۶ ساله منتهی به سال ۹۷ است که رقم قابل توجهی را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ ،کاشی ، سرامیک، آهن آلات، محصولات فلزی، تره بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن، خودرو و قطعات آن را شامل می شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تردد کامیون‌های صادراتی به مرز مهران در جریان و صادرات کالا بدون وقفه و مشکل خاصی در حال انجام است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان