جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |رئیس اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: تاکنون هیچگونه دستورالعملی برای افزایش فعالیت یک ماهه مدارس به این اداره کل ابلاغ نشده است.




به گزارش آفتاب ایلام، مسعود احمدیان روز چهارشنبه در کارگروه مجازی رسانه ای کرونا اظهار داشت: مساله افزایش فعالیت یک ماهه مدارس برای جبران افت تحصیلی بصورت غیر رسمی در فضای مجازی مطرح بوده و تاکنون بخشنامه اجرای آن به این اداره کل نرسیده است.

وی با اشاره به آغاز آموزش های حضوری دانش آموزان از ۱۴ فروردین ماه افزود: در این زمینه تمهیدهای لازم اندیشیده شده تا دانش آموزان و والدین آنها کمترین نگرانی از آموزش‌های حضوری داشته باشند.

رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش ایلام از خریداری ۲.۵ میلیارد ریال اقلام بهداشتی و توزیع بین مدارس برای استفاده دانش آموزران در ماه های اخیر خبر داد و تاکید کرد: این اعتبار صرف تهیه ماسک و مواد ضد عفونی و شوینده شده و بین ۱۴ منطقه آموزشی استان توزیع  شده است.

احمدیان همچنین از توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی به همین میزان اعتبار در روزهای آینده خبر داد و یادآور شد: این اقلام خریداری و با اولویت مناطق کم برخوردها بین مدارس توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۵۰ دستگاه ضدعفونی کننده اتوماتیک نیز از وزارت جذب و برای استفاده دانش آموزان و معلمان و رعایت پروتکل های بهداشتی توزیع شده است.

شماره تلفن ۱۵۷۰ آماده ارائه مشاوره رایگان به دانش آموزان و اولیا 

رئیس مرکز مشاوره اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این کارگروه با اشاره به آموزش حضوری مدارس از ۱۴ فروردین ماه گفت: با توجه به‌ شرایط کرونا پیامدهای روانشناختی و آموزشی بیماری کرونا در بین دانش آموزان مهم بوده و از جمله این پیامد ها می توان به افزایش مشکلات رفتاری، اضطراب و ترس، معضلات مربوط به ناسازگاری، بدرفتاری و آزار هیجانی، افزایش شدت اختلال های روانی و افسردگی اشاره کرد.

فاطمه فرامرزی ادامه داد: حضور پررنگ مشاوران مدارس و هسته های مشاوره ای می‌تواند در جهت رفع این قبیل  مشکلات احتمالی  خیلی موثر باشد.

وی  ادامه داد : در این زمینه دانش آموزان و اولیا آنها می‌توانند با گرفتن شماره ۱۵۷۰ از خدمات مشاوره ای مرکز هسته مشاوره تلفنی دانش آموزی به صورت رایگان بهره مند شوند.

فرامرزی ابراز امیدواری کرد با بازگشایی مدارس شاهد افزایش بیشتر سطح علمی  دانش آموزان عزیز جهت رشد و توسعه ایران اسلامی در آینده  باشیم.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان