جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
نماینده مردم ایلام:

۴۸۰ مسکن ملی در چوار ساخته می شود

۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۹:۲۰ چاپ کدخبر: 17642

آفتاب ایلام| نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۸۰ مسکن ملی در شهرستان چوار ساخته می شود و امیدواریم با این کار برخی از مشکلات شهروندان برطرف شود.




به گزارش آفتاب ایلام، علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان چوار با حضور استاندار ایلام اظهار داشت: چوار به دلیل ظرفیت ها و پتانسیل های بالای نفت و گاز نیازمند توجه است و اگر صنایع  این شهرستان سهم مسوولیت اجتماعی خود را پرداخت کنند بسیاری از مشکلات مردم شهرستان برطرف خواهد شد.

وی افزود: مالیات هر شرکت گازی و نفتی باید به همان شهرستان اختصاص یابد که نیازمند اجرای این قوانین هستیم.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضریب محرومیت در توزیع اعتبارات ایلام به ویژه مناطق محرم لحاظ شود تا این مناطق بتوانند در مسیر توسعه قرار گیرند و به بخش های مورموری، بولی، شهرستان های ملکشاهی و هلیلان به دلیل ضریب محرومیت بالا باید بصورت ویژه توجه شود.

بسطامی تاکید کرد: هر شرکت نفتی و گازی باید طبق قانون در روز یک درصد درآمد خود را به فرمانداری، شهرداری و امور عشایر برای امورات توسعه ای اختصاص دهد.

وی بیان داشت: سال ۱۴۰۰ اعتبارات محرومیت زدایی بصورت قانونی لحاظ نشد و در حال حاضر مهم ترین مطالبه مردم تجهیز و تکمیل پروژه های راهسازی است .

نماینده مردم حوزه شمالی ایلام در مجلس ادامه داد: اگر چنانچه صنایع گازی و نفتی استان ایلام به وظیفه خود عمل کنند به بودجه ملی و توازن نیاز نخواهیم داشت.

بسطامی گفت: کل بودجه و اعتبارات استان، از محل اعتبارات استانی، نفت و توازن است که باید درصدی از درآمد صنایع موجود در هر شهرستان برای توسعه و پیشرفت آن شهرستان هزینه شود.

وی با اشاره به صندوق عدالت و پیشرفت استانی در دولت سیزدهم گفت: موجودی این صندوق برای هر استان ۲ هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان