شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024
امام جمعه ایلام خطاب به هنرمندان:

جهاد تبیین را با نگاهی هنرمندانه در جامعه نهادینه کنید

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ ۱۰:۱۱ چاپ کدخبر: 17683

آفتاب ایلام | نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام به نقش هنرمندان در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین را با نگاهی هنرمندانه در جامعه نهادینه کنید.

آفتاب ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار شامگاه چهارشنبه  در نشست خود با جمعی از هنرمندان ایلام  اظهار داشت: یکی از صفات مومنین «مما رزقناهم ینفقون» است مومنین واقعی بخشی از آنچه خدا به آنها داده انفاق می‌کنند یک بخشی از این انفاق مادی است و به نیازمندان انفاق کنید تا خدا روزی شما را بیشتر کند یک بخش دیگر مربوط به داده هایی است که خدا به ما دانش، هنر و آبرو داده و این هم چیزی است که نیاز است که از آن انفاق کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: هنر یک نعمت خدادادی است که استعداد هنر را خیلی‌ها ندارند و برخی هم دارند ولی شرایطی پیش نیامده آموزش ببیند و بعضی هم آموزش دیده اند اما نتوانسته اند تمرین و تکرار لازم داشته باشند چه خوب بدرخشند.

وی افزود: استان ایلام دارای هنرمندانی که هم دلبسته انقلاب و هم با درخشش در سطح ملی و بین المللی هستند این نعمت بزرگی است و ضرورت دارد از این نعمت و هنرمندان قدردانی شود بالاترین کمک به هنر و ادامه راه هنرمندان این است که این نخبگان هنری با دید تکریم به آنها توجه شود و اقتصاد هنرمندان هم مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اعلام می‌کنم از ظرفیت این شورا در جهت کمک به هنرمندان استفاده خواهم کرد و از همه هنرمندان که ایده یا طرحی دارند ارائه دهند و خود هنرمند در جلسه حضور داشته باشد و از طرح خود دفاع کند که آرا شورا را بتواند بگیرد و از این موارد قطعاً استقبال خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: برای جشنواره «نی نوا» در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این موضوع را مطرح خواهیم کرد که نیاز استان است، خیلی از ظرفیت‌ها را هنرمندان دارند اما مسئولین نمی‌دانند چطور از این ظرفیت ها استفاده شود و بعضی مواقع زیرساخت نداریم برای کار نیاز به منابع مالی است اما محدودیت وجود دارد ولی به خاطر مسائل مالی نباید طرح و ایده ها متوقف شوند.

امام جمعه ایلام حوزه دفاع مقدس و هنرنمایی در این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه دفاع مقدس باید اطلاعات اولیه را جمع آوری کنیم هرچند در ساخت فیلم خیلی عقب هستیم ولی یک روزی اگر ما نتوانستیم دیگران می‌توانند از این اطلاعات موجود استفاده و حق مطلب را ادا کنند.

به گفته خطیب جمعه ایلام، هنرمندان جزو قشر های تاثیرگذاری هستند که تبیین انقلاب اسلامی شدیداً نیاز به  هنر  آنان دارد و در تبیین است که  معلوم می شود ما در بیان داشته های خود کوتاهی کردیم و دشمن تهاجم کرده و عرصه را بر ما گرفته است نوجوانان و جوانان ما به جای رسیده اند غرور اسلامی خود را نادیده گرفته اند.

وی افزود: خدمات و دستاوردهای که انقلاب و مردم به اسلام داده بسیار زیاد است و دشمن با تبلیغات کاذب می خواهد این موفقیت‌ها را کمرنگ کند و هنرمندان می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند و هم دغدغه انقلاب هم به راحتی می توانند دشمن را تشخیص دهند و چطور می توان از ابزار هنر علیه دشمن استفاده کرده همین یک جهاد تبیین است.


جهاد یکی از فروع دین و بر همه واجب است که یکی از شهودش جهاد تبیین است

 حجت الاسلام محمدعلی نجفی نیز در این دیدار به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت : خداوند می فرماید کسی که خالق زندگی و ممات است شما را آفریده تا امتحان و مشخص شود کدام بهتر عمل می کنید مسئله امتحان در زندگی یک مسئله جدی است.

مدیرکل  سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام افزود: آخرالزمان یکی از امتحانات است امتحان آن بسیار پیچیده است و عجیب تر از اینکه ما فکر می‌کنیم با ظهور این امتحانات تمام می‌شود اما هنگام ظهور این امتحانات سخت می شود و باید مقابله با این امتحان هوشمندانه باشد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم زندگی ما ختم به یاری امام زمان شود باید زندگی ما قبل از ظهور همچون یاران حضرت در زمان ظهور باشد چه کسی می تواند ادعا کند الان جزء یاران امام زمان است مگر می‌شود انسان آرزوی یاری حضرت را داشته باشد و نسبت به فرمان نائب امام حقیقت بی تفاوت باشد مگر آدم می‌تواند از کنار فرمان تاریخی مقام معظم رهبری که حقیقتاً بی بدیل بوده و به تعبیری واجب قطعی و فوری به سادگی عبور کند و جهاد تبیینی را در نظر نگیرد.

نجفی  افزود: ناقوس جهاد به صدا درآمده و مرد از نامرد به مرور مشخص خواهد شد جهاد تبیین در مقابل هجمه های دشمن مردی را می طلبد که از حرف های توهین آمیزی که بعضی از مردم گرفتار آن می شوند در نتیجه اثرگذاری که از رسانه‌ها می‌گیرند مقابل این مسائل مقاومت کند .

وی ادامه داد: جهاد یکی از فروع دین و بر همه واجب است که یکی از شهودش جهاد تبیین است.

مدیرکل  سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام  خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمود راه رسیدن به جهاد تبیین از مسیر خواص و نخبگان خواهد شد و این سلسله نشست ها طراحی شده که جهاد تبیین را برای اقشار مختلف مردم مورد بحث قرار دهیم.

وی بیان کرد: جهاد یعنی ما اول باید باور داشته باشیم که دشمنی وجود دارد و اگر همچنان فکر می کنیم وجود دشمن توهم است یعنی جهاد نمی‌توانیم انجام دهیم اگر حاضریم در مقابل تفرقه افکنی دشمن تبیین کنیم یعنی ابهام زدایی کنیم پس می توانیم بگوییم جهاد تبیینی انجام داده ایم.

در پایان این نشست تعدادی از مسئولین و هنرمندان به مسائل و مشکلات پیش روی این هنرمندان در استان گفت و گو کردند.



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان