جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
 مدیرکل استاندارد خبر داد؛

۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در ایلام صدور و تمدید شد

۱۴۰۱/۰۱/۱۹ ۰۰:۵۰ چاپ کدخبر: 17685

آفتاب ایلام |مدیرکل استاندارد ایلام از صدور، مجوز و تمدید ۶۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش آفتاب ایلام؛ مهناز همتی اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد را نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی دانست و اظهار داشت: مشاهده پروانه استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین می‌کند.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استانداردسازی محصولات تولیدی استان، در یکسال گذشته ۶۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، ساختمانی، بهداشتی شیمیایی، مکانیک و فلزشناسی صادر و تمدید شد که از این تعداد ۳۰ فقره پروانه صدور و ۳۷ فقره آن تمدید بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه در طول این مدت ۱۴ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و تعداد ۱۲ فقره نیز تعلیق شده است، خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره کل بطور تصادفی از کالاهای تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استانداردهای ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان