چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403| 24 April 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

دستاورد تراشی برای تطهیر ناتوانی

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ ۲۰:۰۵ چاپ کدخبر: 17731

آفتاب ایلام | افزایش 20 درصدی تخصیص اعتبارات منابع طبیعی"، "اختصاص 300 تن نهادهای دامی مازاد "، "اختصاص اعتبار هزار میلیاردی برای برطرف کردم مشکل آب استان"،"پیش بینی اعتبار سه هزارمیلیارد تومانی برای سامانه گرمسیری" و هاکذا از این دست سخنان که در طول هفته گذشته به لسان مبارک مسئولان اجرایی و نمایندگان محترم مجلس جاری و رسانه‌ها نیز بر حسب تعلق نیز بر نشر آنان اقدام کرده اند.

اخباری است که  نه تنها اجرایی و محقق نخواهد شد بلکه از یک بدعت غلط جاری در استان ایلام سرچشمه گرفته و این بدعت غلط"دستآورد تراشی" است.

بازی با آمار و اختصاص اعتبارات فراتر از آنکه در برنامه و بودجه استان تعیین و مراحل تصویب در مجلس و تائید شورای نگهبان  راگذرانده است چیزی جزء بازی با افکار عمومی برای بیان آنکه "من آنم رستم بود پهلوان" نیست .

چنین شیوه‌ای که در استان ایلام حشر و نشر دارد نه تنها گویندگان این گونه اخبار را به اهداف تبلیغی نخواهد رساند بلکه همین شیوه غلط گریبان گوینده آن را خواهد گرفت و امید مردم را ناامید و موجب بدبینی در افکار عمومی می‌شود.

کدام فکر منطقی می پذیرد در یک دیدار نماینده مجلس یا استاندار با وزیر و... به ناگاه هزار میلیارد تومان فراتر از بودجه جاری کشور به یُمن حضور و قدوم مبارک آقا و خانم نماینده و یا استاندار والامقام به استانی واگذار کند؟

چنین شخصیتی که در یک میزبانی چنین بذل و بخششی دارد آیا در اختصاص اعتبار و بودجه و افزون و کم کردن آن آیا فراتر از مجلس و شورای نگهبان اختیار دارد و از اختیار نامحدود برخوردار است؟

اگر چنین است به حال این کشور باید گریست که وزیری بودجه مصوب کشور را به کنار گذاشته و هرکس به دفتر و دیدارش برود به بذل و بخشش خواهد پرداخت و باز اگر چنین است بنطر با وجود استان‌های برخوردار دارای "دست" و"کس" و موثر در قدرت آیا چنین بذل و بخششی به ایلام خواهد رسید؟

اگر چنین است و اعتبارات با دیدار و نشستن در دفاتر و ملاقات با وزیر و... محقق می شود پس چه بهتر که استاندار و نمایندگان به قول روابط عمومی استانداری"آفیش" برنامه هایشان رافقط در ملاقات با وزراء انتخاب کنند.چه نیازی به حضورشا در ایلام هست، همانجا باشند و اعتبار میلیاردی بگیرند مردم دعاگویشان خواهند بود بشرطی که مثل وعده "نوبخت" در اختصاص 50 میلیارد اعتبار به برج هنر ایلام نباشد.

بنابراین به نظر می‌رسد نمایندگان و مقامات استان با مصادره به مطلوب آمارها در صدد آن هستند تا برای خود عملکردی دست و پا کنند و این تلاش نزد افکار عمومی آشکار است و نیازی نیست تیم‌های رسانه‌ای با ارائه تحلیل‌های نادرست و غیر واقعی سعی در نشان دادن چهره درخشان محبوب خود داشته باشند.

انتظار مردم از نمایندگان عزیز و استاندار آن است که در تحقق بودجه مصوب تلاش کنید مازاد بر بودجه مصوب فدای سرتان .



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان