جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
امام جمعه ایلام:

 مسئولان برای رفع تنش آبی و مهار ریزگردها چاره اندیشی کنند

۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۱۵:۰۰ چاپ کدخبر: 17738

آفتاب ایلام |امام جمعه ایلام گفت: مسئولان برای رفع تنش آبی از هم اکنون چاره اندیشی کرده و در صدد مهار ریزگردها با استفاده از توان و تجربه سایر کشورها باشند.

به گزارش آفتاب ایلام، حجت‌الاسلام  اله‌نور کریمی‌تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: تنش آبی، ضعف زیر ساخت‌های جاده‌ای استان ایلام، وجود ریزگردها و مشقات موجود مردم از زیست با ریزگردها و تبعات آن مشکلات مهم استان ایلام است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

  امام جمعه ایلام خطاب به مسئولان اجرایی استان ایلام بیان کرد: از هم اکنون برای رفع تنش آبی از هم اکنون چاره اندیشی کنند و در صدد مهار ریزگردها با استفاده از توان و تجربه سایر کشورها باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: عزت مردم ایران امروز بر جهان اثبات شده است و این عزت از آن جهت است که ملت ایران در مقابل جهان ظلم و جور ایستاده است و امروز آمریکا با آن همه ادعا به شکست خود در برابر ایران اعتراف کرده است.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام با اشاره به اعتراف امریکا در شکست در برابر اراده و قدرت ایران گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکایی‌ها اقرار کردند که در برابر جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه ای خوردند و باید این مطلب در ورودی همه شهرها نصب شود.

وی تبیین شکست امریکا در جهان را رسالت بزرگی  دانست که بر عهده جهادگران عرصه جهاد تبیین بوده و در این ارتباط گفت: با جهاد تبیین علاوه بر عیان کردن شکست آمریکا در برابر اراده و اقتدار مردم ایران باید تلاش کرد تا آرمان‌ها و اعتقادات مردم نیز مصون از تعرض دشمنان باقی بماند.

خطیب جمعه ایلام تلاش دشمن برای تضعیف اعتقادات و ضربه به آرمان‌های انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن به جنگ اعتقادات ما آمده است و حفظ اعتقاد و آرمان‌های این انقلاب اوجب واجبات است .

ادامه سخنان خطیب جمعه اشاره به روز  ارتش جمهوری اسلامی و بیان رشادت‌های ارتش مقتدر و جهادی و شهادت ظلب بود و با بیان حماسه‌های این نیروی مقدر گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نام درخشانی در نزد ملت ایران است و نیروهای مقتدر آن خاصه نیروی دریایی در دستیبابی به آب های بین المللی و حضور در صحنه‌های دفاع و رزم موفق ترین نیروی دریایی در منطقه و جهان است.

تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و روز ایتام دیگر موارد ذکر شده در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام بود که خطیب جمعه با تبریک میلاد و روز ایتام از خیرین خواست تا با کمک خود به نیازمندان از اجر مادی و معنوی امر خیر بهره‌مند شوند و برای آخرت خود ذخیره بیندوزند.

تاکید پایانی سخنان امام جمعه ایلام تامین امکانات و زیر ساخت‌های اربعین بود که گفت: با توجه به این که استان ایلام گذرگاه زائران اربعین است و زیر ساخت‌های موجود ظرفیت و امکان حضور زائران در آینده را ندارد تلاش بر آن شود تا استاندار ایلام و نمایندگان برای جذب اعتبار لازم رایزنی انجام دهند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان