شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |جانشین مرزبانی ایلام گفت: مرزبانان هنگ دهلران با رصد فعالیت های قاچاقچیان موفق به کشف و ضبط ۱۴۸ راس احشام( سبک) قاچاق به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال در نوار مرز دهلران شدند.

به گزارش آفتاب ایلام به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان ایلام، سرهنگ فرج رستمی روز شنبه اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر فعالیت قاچاقچیان دام با هویت های معلوم و از سرکرده های قاچاقچیان  منطقه در حوزه گروهان ۱۰۵ مرزی هنگ دهلران با اجرای طرح انسداد مرز،اجرای کمین و گشت های هدفمند در یک عملیات مشترک و تلفیقی گروهان های موسیان و دهلران با هدایت و پشتیبانی اطلاعاتی مرکز فرماندهی هنگ مرزی دهلران بصورت ویژه موضوع در دستور کار مرزبانان این یگان قرار گرفت.

وی افزود: قاچاقچیان در حالی که قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب و بهره گیری از شیارها و تپه ماهورهای منطقه قافله جا، مرزبانان را فریب و تعداد ۱۴۸ راس گوسفند قاچاق را از حوزه سرزمینی پاسگاه مرزی خارج نمایند که با حضور مرزبانان غافلگیر و با به جا گذاشتن احشام از منطقه متواری می کردند.

فرمانده مرزبانی ایلام با بیان اینکه موضوع دستگیری قاچاقچیان در دستورکار است، یادآور شد: با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه و تاریکی هوا و شگرد جدید آنها مبنی بر رها نمودن احشام در فاصله نزدیک خط مرز از محل به سمت خاک  کشور عراق  متواری که به جهت ممنوعیت ورود مامورین به خاک عراق ،امکان تعقیب گریز و دستگیری متهمین  میسر نگردید.

رستمی گفت: پس از پاکسازی منطقه و شمارش اولیه احشام تعداد ۱۳۰ راس گوسفند و بره  و ۱۸ راس بز  کشف و ضبط و به پاسگاه مرزی منتقل شد که در این خصوص موضوع تحت بررسی است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان