جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024
معاون استاندار:

ایلام جزو سه استان اول کشور از نظر تداوم سیر نزولی کروناست

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۲۰:۳۵ چاپ کدخبر: 17751

آفتاب ایلام |معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: استان ایلام بر اساس آمار، جزو سه استان اول کشور از نظر تداوم سیر نزولی آمار ابتلا به کروناست.



به گزارش آفتاب ایلام، شهریار عباسی روز شنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: روند نزولی ابتلا و بستری به دلیل کرونا در سه هفته گذشته در استان نزولی بود، اما این هفته افزایش جزیی مشاهده شده است.

وی از مردم خواست: با رعایت پروتکل ها و همچنین تزریق دُز سوم واکسن کرونا به روند کاهش ابتلا به این ویروس همچنان کمک کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام به بررسی وضعیت کشور از نظر انجام تحقیقات علمی در خصوص کرونا در جهان پرداخت و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، کشور ما در جهان از نظر کارهای تحقیقاتی و ثبت مقاله در خصوص کرونا رتبه ۱۴ در بین کشورهای جهان را دارد و در منطقه رتبه اول کسب کرده است.

عباسی اظهار داشت: کسب این رتبه ها نشان از پیگیری علمی کشور برای مهار این بیماری و بررسی زوایای مختلف آن دارد.

وی یادآور شد: با توجه به در پیش بودن شب های احیا، روز قدس و عید فطر قرار شده است در شهرهای قرمز این مراسمات با ظرفیت ۳۰ درصد و به مدت  یک ساعت و در سایر شهرها با ظرفیت ۵۰ درصد و به مدت ۹۰ دقیقه مردم در این آیین ها حضور داشته باشند.

عباسی همچنین در خصوص راهپیمایی روز قدس نیز گفت: با توجه به اینکه این مراسم در فضای باز است، تاکید بر این بود با وجود رعایت فاصله محدودیتی زمانی و ظرفیتی وجود ندارد اما رعایت پروتکل ها در راهپیمایی روز قدس الزامی است.

وی از مردم خواست: در آیین معنوی شب های قدر حتما از وسایل شخصی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان