جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
مدیرکل اقتصادی استانداری خبر داد:

گشایش مرز هلاله شمالی ایلام با ارسال اولین محموله صادراتی

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۰:۰۳ چاپ کدخبر: 17771

آفتاب ایلام | مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با اشاره به بازگشایی مرز هلاله شمالی، گفت: اولین محموله از این مرز به کشور عراق و استان دیاله صادر شد.

به گزارش آفتاب ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، تقی منصوریان روز چهارشنبه افزود: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های فشرده حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام با همتای عراقی در استان دیاله، سرانجام با ارسال اولین محموله‌های صادراتی مرز هلاله شمالی گشایش یافت.

وی یادآور شد: سه شنبه مرز هلاله شمالی از سوی کشور عراق باز شد و اولین محموله که از محصولات تولیدی مازاد استان بود به کشور عراق صادر شد.

وی ادامه داد: همه مبادلات مرزی و دیدار استاندار ایلام با استانداران مرزی عراق، با هماهنگی کامل وزارت امور خارجه، سفارت کشورمان در عراق و وزارت کشور انجام شده است.

منصوریان با بیان اینکه علاوه بر هماهنگی کامل استان با مسئولین در سطح ملی، گزارش کلیه دیدارها کتبا به وزارت کشور و امور خارجه ارسال شده است، اظهار داشت: در این راستا از اقدامات استاندار ایلام به خاطر توسعه مبادلات مرزی با همسایگان تقدیر نیز به عمل آمده است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام تاکید کرد: وزرات کشور و مسئولین ملی مکاتبات و تاکیدات زیادی در موضوع توسعه روابط خارجی با استان‌های کشور همسایه توسط استانداران مرزی داشته‌اند.

منصوریان اضافه کرد: بازگشایی مرزهای چیلات دهلران و چنگوله مهران در دستور کار استانداری است و به زودی دیدارهای مرزی با استانداران واسط و میسان عراق برای این مهم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه استان، توسعه روابط خارجی و رونق اقتصاد مرزی است که امیدوارم با بازگشایی بازارچه‌های مرزی، مرزنشینان و شهرستان‌های مرزی و استان از آن منتفع شوند. 

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان