پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

بر واژه های مقدس"جهادی" و "انقلابی" رحم کنید

۱۴۰۱/۰۲/۰۲ ۱۱:۱۶ چاپ کدخبر: 17791

آفتاب ایلام |رواج تملق، چاپلوسی برای کسب نام و نان و هجو این و آن که بانیان آن بر این نکته تلاش دارند دیگران "مدحشان کنند؛ تا جایزه بدهند با رویکرد رویکرد مسئولین در جمهوری اسلامی سازگاری ندارد پس مدح خواهان و جایزه دهندگان به مدح گویان در این دیار بدانند و خوب هم می دانند این روش نه "انقلابی" است و نه"جهادی".

رواج تملق، چاپلوسی برای کسب نام و نان و هجو این و آن حربه جدید  است که در حال رویه شدن است و جاری شدن این رویه آسیب جدی خواهد بود که رشد و توسعه جامعه و آینده روشن را نشانه گرفته است و ادامه آن می تواند به عقب ماندگی و درجا زدن شهر و دیار منجر شود.

پس بر بزرگان و صاحب نظران و فعالان عرصه نقد و نظر است تا به  تبیین این پدیده نوظهور پرداخته و مسئولان نیز واکنش صریح و قاطعی نسبت به این اقدامات چابلوسانه از خود نشان دهند تا این اقدامات به پای دولت نوشته نشود و در آینده شاهد تکرار چنین اقداماتی از سوی فرصت طلبان نباشیم.

دولتمردان وظیفه دارند که که به قول سعدی  "دل دردمندان ز بند برآورد" ، " ملوک از بهر پاس رعیت‌اند نه رعیت از بهر طاعت ملوک"، " عمارت مسجد و خانقاه و آب انبار و چاه‌ها بر سر راه، از مهمات امور مملکت اند" و " کوشش برای آبادانی و ایجاد وسایل زندگی و آثار خیر از وظایف پادشاه ]مسئولان[ است"

با این وصف تأمین امنیت، نظام استخدامی]عزل و نصب[، تدابیر جلب مسافر و جهانگرد، نظارت بر کارگزاران، آموزش‌های شغلی و حضور و رایزنی، پیگیری و حُسن تدبیر برای توسعه، آبادانی ، دید و بازدید وظیفه ذاتی هر مسند نشینی است که در قبال منصبش حقوق و مزایا و نام و نان می‌گیرد و هیچ دلیلی برای ستایشش منطقی نخواهد بود.

رواج تملق، چاپلوسی برای کسب نام و نان و هجو این و آن  که بانیان آن  بر این نکته تلاش دارند  دیگران  "مدحشان   کنند؛ تا جایزه بدهند با رویکرد رویکرد مسئولین در جمهوری اسلامی سازگاری ندارد پس مدح خواهان و جایزه دهندگان به مدح گویان در این دیار بدانند و خوب هم می دانند این روش  نه "انقلابی" است و نه"جهادی".
امید آن که مسئولان این دیار صداقت. در لحن  و پرهیزاز گزافه‌گویی‌، پرهیز از جایزه دادن به مدح کنندگان خود را پیشه کنند و بر واژه‌های مقدس"جهادی" و "انقلابی" رحم کنند و بیش از این جفا نورزند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان