جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

اقدام استاندار ایلام "دستور نیک " نبوده است

۱۴۰۱/۰۲/۱۲ ۰۰:۰۸ چاپ کدخبر: 17846

آفتاب ایلام |  بباید دانستن که پادشاهی به دَستورِ نیک تمام شود و وزیرِ   شایسته و با کفایت و عادل، زیرا هیچ مَلِکی بی دستور روزگار نتواند گذاشتن.

با این مقدمه "انتقاد"،"برخورد"، "مطالبه" ، "غُرش" ، "نهیب" و" اقدام انقلابی و جهادی" ... یا هر نام و عنوان دیگری برای برخورد امروز استاندار ایلام با یکی از مدیران در بازدید از بیمارستان رازی ایلام به کار ببریم، اقدام استاندار ایلام "دستور نیک " نبوده است .

هرچند که " هیچ مَلِکی بی دستور روزگار نتواند گذاشتن" اما این دستور  که فرجام مَلِک خواهد بود آدابی دارد  و پادشاه  چون زَلی  در وجود بیند در عقوبت نباید بشتابد.

شتاب استاندار ایلام در عقوبت یک اقدام سهل و پیش پا افتاده اداری که نیازمند بررسی و شنیدن علت و عوامل بود آن هم در مرعی و منظر عموم و خبری کردن آن نه تنها اقدام انقلابی نیست بلکه به صراحت باید گفت؛ خلاف مش و سیره انقلابی بودن است.

از طرفی دیگر بیان این که" من با این شرط شما را تائید کرده‌ام وهاکذا" چه ضرورتی در بیان  دارد و ارتباط آن با امضاء  سندی مورد پیگیری چیست؟ جزء این است که این گونه سخن و تنبیه " سد حیاء را شکست و پرده عفت را درید".

چنین برخوردی نه تنها شایسته مقام ارشد استان نیست بلکه اگر جنابشان در انتخاب اشتباه کرده است و در قاموس وی "مدیریت لاک پشتی" جای ندارد و "مدیریت جهادی" را طالب است چرا به مش انقلابی در انتخاب "وزیرِ ]مدیران کل [ شایسته و با کفایت" اموررا به دیگران سپرده است و ده‌ها وعده داده شده را به اجرا در نمی‌آورد تا در زندگی مردم ملموس و آثار و نتایج آن  مش انقلابی وی را عیان کند.

این اقدام به مانند آن معلم بزرگواری می ماند که در آغاز سال تحصیلی و برای آن که دانش آموزان از وی حساب ببرند با حضور در نخستین کلاس خود به سراغ ساکت‌ترین و منظم ترین و درس خوان ترین دانش آموز کلاس رفت و او را به باد کتک گرفت.

وقتی از او سئوال کردنn که چرا؟ چنین دانش آموز ساکت و مودب و درس خوانی را به باد کتک گرفته‌اید.

گفت: تا دانش آموزان شر و شور که ته کلاس نشسته‌اند به خود آیند و پیش خود بگویند؛ این آقا معلم که چنین برخوردی با دانش آموز منظبط داشته است وای به روزی که خطایی از ما سر بزند.

و به تصور آقا معلم کلاس او تا پایان سال ساکت خواهد بود.

اما نه مدیران دانش آموزان کلاس و نه جناب استاندار معلمی که بخواهد زهر چشم بگیرد.بلکه آن چه در این برخورد آشکار است آن است که افکار عمومی را به بازی گرفت که بلی!!

ما مدیر "جهادی"، "انقلابی" و حاضر در صحنه هستیم.



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان