جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام | مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: سیلاب بهاری روزهای اخیر ۶۰ میلیارد ریال به عشایر استان خسارت وارد کرد.

به گزارش آفتاب ایلام ،فرشاد یاسمی روز چهارشنبه در گفت و گویی  اظهار داشت: این خسارت ها به ایل راه ها و وسایل زندگی عشایر وارد شد.

وی افزود: به علت بروز بارش های تند رگباری بهاری ۳۰۰ کیلومتر از ایل راه های عشایری استان در شهرستان های مختلف آسیب دیده است.

یاسمی ادامه داد: همچنین وسایل زندگی تعدادی از عشایر که در نزدیکی رودخانه ها اسکان داشتند، به علت طغیان رودخانه و شدت بارش ها از بین رفت.

وی یادآور شد: این عشایر خسارت دیده عمدتا ساکن شهرستان های سیروان، چوار، ایوان و دره شهر هستند که با همکاری جمعیت هلال احمر وسایل و امکانات مورد نیاز این خاتواده ها تامین شده یا در حال تامین است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام تاکید کرد: عشایری که اعلام کرده اند تعدادی از احشام آنها بر اثر سیلاب از بین رفته است باید طبق نظر کارشناسان مستنداتی را دال بر این ادعا ارائه دهند تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی گفت: باتوجه به اینکه نرخ بیمه ها نسبت به سال های گذشته بهبود یافته و ۷۰ درصد کل قیمت دام پرداخت می شود، دامداران نسبت به بیمه احشام خود اقدام کنند.

وی در مورد ایل راه ها نیز توضیح داد: سیلاب باعث مسدودی راه های عشایری شده بود که برخی از این راه ها بازگشایی شده و مرمت سایر راه ها نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان