جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |فرماندار هلیلان گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال از مصوبات سفر رییس جمهور به استان ایلام به پمپاژ کشاورزی کهره - داجیوند اختصاص یافته است.

به گزارش آفتاب ایلام ،کوروش عیوضی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: برای تکمیل فاز نخست این ایستگاه پمپاژ ۷۵۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهوری تخصیص یافت که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود: این پمپاژ دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و مقرر شد بنیاد علوی هم ۵۰ میلیارد ریال برای پیشرفت این طرح اختصاص دهد که هنوز محقق نشده است.

عملیات پمپاژ داجیوند _ کهره سال ۸۹ با اعتبار پیش‌بینی شده بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال در ۲ فاز کلنگ زنی و برابر پیش‌بینی‌های انجام شده باید تا سال ۹۱ باید به اتمام می رسید، اما عدم تامین اعتبار مورد نیاز موجب شد این پروژه پس از گذشت سال‌ها همچنان نیمه کاره باقی بماند.

این طرح برای آبی کردن حدود سه هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان در حال اجراست که مشکلاتی مثل تامین اعتبار، تورم‌ و گرانی گریبانگیر آن شده و این مشکلات باعث عدم پیشرفت فیزیکی پروژه بوده است.

فاز اول این طرح در سطح یک هزار و ۲۴۵ هکتار و فاز دوم این پروژه یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی داجیوند - کهره را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان