پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

"هیس ! وحدت به هم می خورد"

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۰۹:۰۰ چاپ کدخبر: 17884

آفتاب ایلام |بکار گیری " واژه وحدت  و یکصدایی" برای تسری قواعد و شیوه‌های رفتاری و اقدامات خویش به جامعه  نه تنها برای پیشرفت و توسعه مُضر است بلکه مانع اصلی پیشرفت و توسعه خواهد بود .

تبعات "هیس ! وحدت  به هم می خورد"  برای توسعه استان ایلام به منفعل کردن انسانها و تربیت افرادى فرمانبردار و گرفتن اعتماد به نفس برای ارائه ایده‌های نو و تفکرات جدید و مشارکت در راهکارهای توسعه و پیشرفت و اعتلای این دیار خواهد شد .

آفتاب ایلام| یکی از ذخایر مهم و راهبردی هر کشور و ملت برای پیشرفت، داشتن وحدت و اتحاد و انسجام اجتماعی می باشد.

به همین جهت دعوت به اتحاد و داشتن وحدت یکی از مهم ترین مفاهیم سیاسی مطرح شده در قرآن و سیره ی نبوی می باشد و پیامبر اکرم(ص) همیشه با تکرار شعار قولوا لااله الا الله، تفلحوا و قرار دادن همه در زیر پرچم اسلام، بستن پیمان اخوت و برادری، نفی تعصبات قومی و قبیله ای، مدارا و عفو و گذشت نسبت به دیگران و ... توانسته است اتحاد و وحدت مثال زدنی را در میان پیروان اسلام بوجود آورد که به این واسطه آن ها بتوانند بر بزرگترین امپراتوری های آن زمان(روم و ایران) غلبه یابند.

 لذا امروزه نیز می توان با توسل به سیره ی نبوی و ترک آنچه موجب اختلاف و تفرقه می گردد، وحدت و را گفتمان غالب جامعه کرد و  در غلبه بر مسائل و مشکلات پیش روی توسعه و پیشرفت استان و کشور پیشقدم شد.

اما بکار گیری " واژه وحدت  و یکصدایی" برای تسری قواعد و شیوه‌های رفتاری و اقدامات خویش به جامعه  نه تنها برای پیشرفت و توسعه مُضر است بلکه مانع اصلی پیشرفت و توسعه خواهد بود .

تبعات "هیس ! وحدت  به هم می خورد"  برای توسعه استان ایلام به منفعل کردن انسانها و تربیت افرادى فرمانبردار و گرفتن اعتماد به نفس برای ارائه ایده‌های نو و تفکرات جدید و مشارکت در راهکارهای توسعه و پیشرفت و اعتلای این دیار خواهد شد .

 نادیده گرفتن عنصر مشارکت، نپذیرفتن انتقادات افراد و نفى روحیه نقد و انتقادپذیر را در پی دارد و نتیجه آن می شود"هیس ! وحدت  به هم می خورد"

اگر در فضاهاى اجتماعى تکثر صدا، اندیشه و بیان متناسب با ذائقه‏هاى مختلف وجود نداشته باشد، بسیارى از مسائل در انباشت خود، حالت انفجار مى‏یابند و توسعه و پیشرفت را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

راهکار غلبه بر مضرات و موانع توسعه استان ایلام داشتن حکمرانی  برنامه محور، عمل‌گرا و مقید به وحدت و همدلی و الهام از آموزهای نبوی در نفی تعصبات قومی و قبیله ای و حزبی و گروهی  در رفتار و عمل و حکمرانی است و " مسئله وحدت نباید در حد شعار باشد".



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان