پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: زیرساخت های عمرانی بازارچه هلاله شمالی ایلام برای رونق صادرات از این منطقه در حال تکمیل شدن است.

به گزارش آفتاب ایلام ،تقی منصوریان روز سه شنبه در گفت وگو یی اظهار داشت: زیرساخت های عمرانی بازارچه هلاله شمالی اعم از راه، آب و برق، گاز و فیبر نوری در حال اجراست و پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی افزود: جاده دسترسی به این بازارچه اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی است و در بازه زمانی ۲ ماهه توسط راهداری و دفتر فنی استانداری در حال انجام است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام یادآور شد: همچنین عملیات پر نمودن خندق بین مرز دو استان در نقطه مرزی بطول ۸۰ متر در محیط اصلی بازارچه نیز در دست اقدام است.

منصوریان تاکید کرد: اولین مبادله تجاری در مرز و بازارچه مرزی هلاله با هماهنگی و حضور گمرک در فروردین ماه سال جاری نیز انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: وضعیت فعالیت این بازارچه از سوی این دفتر به صورت مستمر در حال انجام است و روز گذشته نیز با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از وضعیت زیرساخت های این بازارچه بازدید شد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی و فعالیت این بازارچه و پیگیری سایر بازارچه های چیلات و چنگوله علاوه بر توسعه اشتغال و تثبیت جمعیت در مرز، شاهد توسعه تجارت خارجی در استان باشیم.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان