پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
یاداشت اختصاصی آفتاب ایلام

آقای استاندار! "درد دل" و "دعا" و" نفرین" را شنیدی/ راهکارتان را اجرایی کنید

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۲۱:۱۹ چاپ کدخبر: 17893

آفتاب ایلام |فریاد آن پیرمرد ایلامی در بازار روز که خطاب به استاندار ایلام عنوان کرد" اینها دروغ می‌گویند"، یا اعتراض آن دیگری در فروشگاه زنجیره‌ای مورد بازدید استاندار ایلام که گفت"این روغن‌ها را الان بخاطر بازدید شما چیده‌اند" و... حجت را بر استاندار ایلام تمام کرد که بازار ایلام نابسامان است و برای اجرای طرح ساماندهی یا جراحی بزرگ اقتصاد ایران" مهیا نیست و بانیان اجرای آن در استان ایلام نیازمند آنند که در مدیریت خود برای نظارت بر بازار ناتوانند.

بازدید امروز "حسن بهرام نیا" در بازار ایلام هرچند "سمبولیک "  بود اما از آن جهت که "درد دل" و "دعا" و" نفرین" مردم را به گوش خود شنید ارزشمند و  قابل تقدیر است.

قابل تقدیر از آن جهت که "درد دل" و "دعا" و" نفرین" مردم  را بی واسطه دریافت کرد و "امار و ارقام"، "گزارش مسئولان از اشباح بازار" را به چشم خود دید و شاهد آن بود که؛ در یکی از فروشگاه‌های عمده توزیع به میمنت حضور سرزده و همراهان وی روغن را در حال چیدن در قفسه‌های توزیع مشاهده کرد  تا به وی به باورانند که مشکلی در تامین مایحتاج بازار ایلام وجود ندارد.

از طرفی صدای مردمی که "چیدن روغن در قفسه ها را صوری و تشریفاتی عنوان کردند  را شنید.داد مردم از این برخورد و دست نیاز و المتاس آنان را برای سامان این وضعیت دید و حتما با وجدان خود خلوت خواهد کرد و آن چه در گزارشات به وی وارونه منعکس کرده‌اند و تصوری که فضا سازان از وضعیت موجود  وارونه  خلق کرده‌اند را به سنجش خواهد گذاشت و انشاالله منصفانه در خلوت خود و خدایش برای بانیان وضع موجود که منصوب شده حکم جنابشان هستند ، تصمیم خواهد گرفت و یا تذکر خواهد داد .

 این بازدید و حضور نیز اگر به تفکر و اندیشه و اتاق فکر برای "نفرین‌ها" و"داد و فریاد مردم" از "وضع موجود بازار ایلام" و در شرایطی که طرح ساماندهی یارانه‌ها و یا به تعبیر دیگر" جراحی بزرگ اقتصاد ایران" هنوز شکل نگرفته است ساماندهی و برای آن تدبیری اندیشیده نشود و آن چه مردم به استاندارشان در میان گذاشتند راهکاری ارائه نشود بی تاثیر بودن بازدید مقام ارشد استان ایلام  اظهر و من الشمس است.

فریاد آن پیرمرد ایلامی در بازار روز که خطاب به استاندار ایلام عنوان کرد" اینها دروغ می‌گویند"، یا اعتراض آن دیگری در فروشگاه زنجیره‌ای مورد بازدید استاندار ایلام که گفت"این روغن‌ها را الان بخاطر بازدید شما چیده‌اند" و... حجت را بر استاندار ایلام تمام کرد که بازار ایلام نابسامان است و برای اجرای طرح ساماندهی یا جراحی بزرگ اقتصاد ایران" مهیا نیست و بانیان اجرای آن در استان ایلام نیازمند آنند که در مدیریت خود برای نظارت بر بازار ناتوانند.

بازدید استاندار ایلام هرچند از نگاهی دیگر نیز می تواند  شکاف‌هایی میان مسئولان و مردم را ترمیم  کند  اما این رفتارها هم آثار مداوم نخواهد داشت، بلکه آثار مقطعی دارد؛ آثاری که در کوتاه‌مدت موجب جلب مجدد اعتماد عمومی می‌شود نمی تواند پایدار باشد و تبعات آن پیش روی برنامه‌های دیگر استاندار ایلام خواهد بود.

شرط عبور از این وضعیت اصلاح ساختار و اصلاح مدیریت و نگرش سیستمی است که در اصلاح ساختار انتظاری از استاندار ایلام نیست چرا که "ترمیم ساختار" عزم ملی و تدوین قوانین و مقررات خاص خود را دارد اما در "اصلاح مدیریتی"، " و "نگرش سیستمی" استاندار ایلام صاحب اختیار می تواند با بهره مندی از مشاوران بی غرض، متخصص و متعهد و معتقد به سیاست‌ها و راهبردهای دولت سیزدهم برای "اصلاح مدیریتی"، " و "نگرش سیستمی" در استان چاره اندیشی کند.

ختم این باداشت آن است که جناب استاندار! "درد دل" و "دعا" و" نفرین" مردم را بی واسطه شنیدید برای شنیدنی‌ها و دیدنی‌های خود از بازدید امروز چاره اندیشی کنید.



نویسنده: رضا میرزاد
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان