پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام | رییس جهاد دانشگاهی کشور مهم ترین هدف این نهاد را الگوسازی عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از بخش ها نظیر درمان ناباروری، درمان سرطان سینه و زخم های دیابتی، زخم بستر و سلول های بنیادی در دنیا پیشرو و نقش الگو دارد.




به گزارش آفتاب ایلام، حمیدرضا طیبی روز شنبه در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار داشت: اولین پژوهشکده گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی ایجاد شده است و الان گیاهان دارویی متعددی در حال پرورش است.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری و مرکز درمان سینه در استان ایلام آغاز کردیم و با پژوهشکده ابن سینا اصلاح نژاد دام و در زمینه گیاهان دارویی نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

رییس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی مسابقات بین المللی قرآن را برگزار کرده و در حوزه خبرگزاری ها و حوزه آموزش مهارتی کوتاه مدت و عالی نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی تاکید کرد: قبل از انقلاب صنعت و کشاورزی ما متعلق به غرب بود و تلاش غرب این بود ما صرفا مصرف کننده باشیم که با پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام ( ره )  و با حمایت مردم انقلاب شد و ما در همه زمینه های علمی، فرهنگی به پیشرفت رسیدم.

طیبی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهاد دانشگاهی گفت: گروه های پژوهشی زیادی در این نهاد در بخش های فرهنگی و آموزشی کشاورزی (اصلاح نژاد دام سبک و سنگین و گیاهان دارویی) در حال فعالیت هستند.

رییس جهاد دانشگاهی بیان داشت: در زمینه توسعه علمی و فناورانه ( درمان ناباروری درمان سرطان سینه و زخم های دیابتی و زخم بستر و سلول های بنیادی و امروز سلول های درمانی اقدامات خوبی انجام شده است.

جهاد دانشگاهی، توان علمی ایران را در دنیا مطرح کرد

امام جمعه ایلام نیز در این دیدار گفت : جهاد دانشگاهی، توان علمی ایران را در دنیا مطرح کرده است که نیاز است رسانه و مطبوعات این موضوع را بازنشر بدهد 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار گفت: مقام معظم رهبری بر این موضوعات دانش بنیان تاکید کردند که بازخورد این تاکیدات رشد علمی و فناوری کشور در همه ابعاد است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مردم ایلام هیچگاه شهر را خالی نکردند و ثابت کردند که می توانند دشمن را شکست دهند.

وی با اشاره با ظرفیت های بالای ایلام از نظر مرز مشترک با کشور عراق و اربعین گفت: با توجه به مواهب منابع خدادادی در این استان، اما هم اکنون راه آهن، بزرگراه و آزادراه نداریم که با توجه ترافیک اربعین به این مهم باید توجه شود.

امام جمعه ایلام ادامه داد: وضعیت آب و هوایی شرایط را کاشت گیاهان دارویی فراهم کرده است و اکنون هم ایلام در راستای دارای ظرفیت بالایی است.

حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: در ایلام به دلیل همجواری با کشور عراق اگر چنانچه سرمایه گذاری شود بطور قطع موفق خواهیم بود.

 انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان