جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024
امام جمعه ایلام تاکید کرد؛

لزوم تسریع در روند بررسی پرونده های قضایی استان ایلام

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ ۱۵:۲۲ چاپ کدخبر: 17914

آفتاب ایلام|امام جمعه ایلام بر لزوم تسریع در روند بررسی پرونده های قضایی استان ایلام تاکید کرد.



به گزارش آفتاب ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر شنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان افزود: عملکرد رئیس دادگستری بومی هم برای استان و هم برای کشور می‌تواند بسیار حساس باشد و در صورت موفقیت به عنوان یک نمونه در کشور مطرح شود.

کریمی تبار گفت: استان ایلام نسبت به دیگر استان‌های کشور و مفاسدی که در آنها وجود دارد استانی جرم خیز نیست و این امر موجب می‌شود که کار دستگاه قضا در استان آسان‌تر باشد لذا باید برای اتقان احکام دقت زیادی شود و باید مراقب صدور احکام باشیم که مغایر احکام شرعی و قانونی نباشد.

امام جمعه ایلام، بر تسریع برای مختومه کردن پرونده‌ها تاکید کرد و گفت: سرعت رسیدگی در پرونده‌ها بسیار مهم است و نباید گذاشت مجرمان از روند بررسی و اطاله دادرسی پرونده‌ها سوء استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، شهود اجاره‌ای را یکی از آفت‌های موجود در روند بررسی پرونده‌های قضایی در استان دانست و گفت: از آنجا که این افراد در پرونده‌های متعدد به عنوان شاهد حضور می‌یابند انتظار است که توسط قضات شناسایی شده باشند و از این عمل جلوگیری شود.

کریمی تبار افزود: مردم از تکریم ارباب رجوع در دادگستری ایلام مقداری گله مند هستند. فردی را که مجرم است ما اجازه نداریم تحقیر کنیم و باید حقوق انسانی و کرامت وی را رعایت کنیم و البته این موضوع با روند اثبات جرم و اجرای حکم در مورد آنها موضوعی جداگانه است و این تکریم ارباب رجوع در همکاری متهمان برای بررسی بهتر پرونده‌ها و نتیجه گیری از آنها بسیار موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر در دستگاه قضایی که آخرین مرجع برای مظلومین است، ظالم احساس کند که اگر گذرش به دستگاه قضا بیفتد قطعاً به سختی مجازات می‌شود همین چهره قاطعانه و عادلانه بهترین عامل پیشگیری از وقوع جرم خواهد بود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان