جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

به بهانه ی روز روابط عمومی

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۲:۵۳ چاپ کدخبر: 17934

آفتاب ایلام |ارتباط و مشارکت اجتماعی افراد مهمترین مدار زندگی اجتماعی است.


به گزارش آفتاب ایلام، در قرنی که ما زندگی می کنیم چه بخواهیم و چه نخواهیم مهم ترین مدار زندگی اجتماعی ارتباط و مشارکت اجتماعی افراد با هم دیگر و هم چنین افراد با سازمان ها و سازمان ها با ارباب رجوع است.در واقع روابط عمومی در سطح اداری را اغلب کارمندان دولت که با آن روبه رو هستند نیز نوعی روابط شخصی و حقیقی است که هرگز از سامانه ی رفتاری کارمندان جدا نمی شود.
از این رو می توان گفت کسانی که زیر ساخت تعلیم و تربیت خوبی دارند قادر خواهند بود که در اجرای تمامی تکنیک های روابط عمومی با همشهریان و ارباب رجوع خود موفق عمل کنند زیرا این افراد هم می توانند خود را بهتر معرفی کنند و هم بهتر مخاطب را مجاب نمایند. پس چیزی که در این مورد ضرورت دارد این است که ما باید در جامعه بتوانیم مهارت های جدید تر و بهتری که در نهایت منجر به یک ارتباط خوب می گردد را توسعه دهیم و جامعه ی هدف خود را از طریق آموزش با این مهارت بزرگ آشنا کنیم تا زمینه ی پرورش حسن ارتباط همشهریان با هم و کارکنان دولت با ارباب رجوع فراهم گردد تا در سازمان ها و نهاد های دولتی جریان ارتباط عمومی با مردم شفاف و سالم برقرار شود و در حین برقراری این ارتباط نوعی تعامل به وجود آید که با استفاده از آن کارهای دو طرف پیش روی بیشتری داشته باشند. پس یک ارتباط اجتماعی و فردی باید دارای نقش روانشناسانه نیز باشد تا بتواند فضایی متعادل و خوشایند را در ارتباط رقم زند. در روانشناسی ارتباط بدون شک گسترش انبساط و روحی در طرفین و ایجاد آرامش در آنان پدید می آید و هم چنین میزان علاقمندی آنان به انجام کار مورد نظر بیشتر می شود.
پس سیاست کلی در اداره های روابط عمومی با ارباب رجوع باید مبنی بر اثر گذاری مثبت بر روی ارباب رجوع باشد تا بتوان از این طریق بتواند به اهداف خود نایل گردد.

ناهید امیدی کارشناس ارشد علوم حدیث/مشاور شهردار در امور بانوان شهرداری ایلام

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان