جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام از روند کاهشی قیمت برخی از اقلام در ایلام خبر داد و گفت: در تامین، تولید و عرضه اقلام مورد نیاز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.




آذرنوش عموزاده در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام ، از روند کاهشی قیمت برخی از اقلام در ایلام خبر داد و اظهار داشت: در تامین، تولید و عرضه اقلام مورد نیاز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: کالاهای اساسی شامل مرغ، روغن، برنج و گوشت قرمز به اندازه کافی در بازار وجود دارد و قیمت مرغ در شهرستان‌ها تا 44 هزار تومان کاهش پیدا کرده است اما  قیمت گوشت قرمز بین 140 تا 160 هزار تومان افزایش قیمت دارد که تلاش برای کاهش قیمت با تزریق گوشت تنظیم بازار در حال انجام است.

وی یادآورشد: در شهرستان‌هایی که کنترل دقیق انجام می گیرد گوشت قرمز 140 هزار تومان است ولی در مراکز غیر مجاز از جمله مهدی آباد قیمت تا 160 هزار تومان رفته است.

به گفته عموزاده، در بحث مرغ با توجه با اینکه قبل از هدفمندی یارانه ها خرید زیادی از طرف مردم انجام گرفته بود الان تقاضا و قیمت‌ها هم پایین آمده است و تصمیماتی که در جلسات با کارگروه امنیت غذایی با حضور  معاون اقتصادی، انجام گرفته است مبنی براینکه  بحث تولید و توزیع مرغ در بازار بر اساس عرضه و تقاضا باشد، که محدودیت‌هایی که قبلاً در بحث مرغداری ها بوده برداشته شده است، و مرغ بر اساس نیاز در هر کجا از مناطق کشور که لازم داشته باشد به‌توانیم  عرضه کنیم.


نظارت بر سقف قیمت و کنترل آن مورد تاکید مدیر کل جهاد کشاورزی استان ایلام بود که گفت:  ما سقف قیمت داریم، ولی این قیمت‌های مصوب را نمی‌گذاریم افزایش پیدا کند و در آینده بر اساس عرضه و تقاضا این قیمت به تعادل خواهد رسید.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان