شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |معاون وزیر کشور با هیات همراه امروز پنج شنبه از پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب پایانه مرزی مهران بازدید کرد.


  


به گزارش آفتاب ایلام؛ مدیرعامل آبفای استان در این دیدار گزارش مبسوطی از اجرای زیرساخت های آب و فاضلاب جهت خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی ارایه نمود.

پرویز ناصری در رابطه با تامین آب پایانه مرزی مهران افزود: ان شااله امسال شاهد حضور پرشور و شعور زوار عتبات عالیات هستیم و مانند سنوات گذشته آبفای استان پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در دست اقدام دارد البته با توجه به محدودیتهای اعتباری، امیدوارم بتوانیم رضایت مردم و زوار را جلب نماییم.

مدیرعامل شرک آبفا ایلام گفت: خوشبختانه در شهر مهران با انجام پروژه‌های مناسب از لحاظ کمی و کیفی توانسته‌ایم آب زوار را در حد ۸۵ لیتر در ثانیه برای ۲۷۰ هزار نفر در روز تامین کنیم و پیش‌بینی شده در سال جاری مشکلی در بحث تامین آب زوار نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های آبرسانی به پایانه مرزی شامل حفر، تجهیز و نیرورسانی یک حلقه چاه آب شرب به ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه، احداث ۱۳/۵ کیلومتر خط انتقال، احداث دو باب مخزن بتنی به حجم ۲۷۰۰ متر مکعب و احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ، دیوار کشی آجری به طول ۴۰۰ متر طول و محوطه سازی ۱۰۰۰۰ مترمربع، راه اندازی ایستگاه پمپاژ توسط ۴ واحد چاهک پمپاژ به ظرفیت ۸۵ لیتر بر ثانیه در پایانه برکت جهت تامین و انتقال آب پایدار به جمعیت روزانه ۳۰۰ هزار نفر که در حال حاضر با پیشرفت بالای ۹۸ درصد در شرف بهره‌برداری بوده و ان شاالله تا پایان هفته آینده مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

ناصری اظهار داشت : میزان اعتبار پروژه ۳۰۰ میلیارد ریال است که با مشارکت بنیاد برکت انجام شده است.

وی بیان داشت: جهت آبرسانی به پارکینگ بزرگ اربعین با احداث یک باب مخزن بتنی به حجم ۱۰۰ مترمکعب، خط انتقال و ایجاد چاهک پمپاژ به منظور تامین و انتقال آب شرب پایدار در حال انتخاب پیمانکار از محل اعتبارات اربعین می باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب پایانه مرزی در دست اقدام است که امسال ۳۵میلیارد تومان در سفر ریاست محترم جمهور به آن اختصاص یافته و درصورت دریافت، عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در راستای ساماندهی به پساب تولیدی از موکب های مسیر تردد زوار اربعین حسینی (ع) این شرکت اقدام به اجرای ده کیلومتر خط انتقال رفت فاضلاب از محل پل زایر مهران تا پایانه مرکزی با خط لوله پلی‌‌اتیلن به قطر ۳۱۵ میلیمتر نموده و پس از جمع آوری فاضلاب طی یک مرحله پیش تصفیه شامل ته نشینی و هوادهی صورت میگیرد و سپس بصورت یک مرحله پمپاژ با خط انتقال ۳۱۵پلی اتیلن تحت فشار به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می شود که با توجه به اینکه زایرین محترم در ایام تردد چندین روز در شهر مهران اتراق می نمایند و در این دوره حجم تولید فاضلاب افزایش می یابد در زمینه مدیریت تصفیه فاضلاب و جلوگیری از شوک هیدرولیکی، این شرکت مطالعات طراحی و اجرای تصفیه خانه فاضلاب در دستور کار دارد.

ناصری خاطرنشان ساخت: با عنایت به تلاش‌های شبانه روزی مجموعه همکاران استان، با حمایت‌های مسئولین ذیربط در سطح کشور و با توسل به سیدالشهداء همچون سال‌های گذشته بهترین خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان