پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ایلام گفت: در راستای سیاست های مقام معظم رهبری و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


به گزارش خبرنگارآفتاب ایلام؛علی اشرف تابانی  روز شنبه در آیین روز ملی جمعیت که با حضور خانواده سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: در راستای سیاست های مقام معظم رهبری و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: خانواده موفق خانواده ی است که هم خود و هم فرزندان با نماز و مسائل دینی اشنا باشند. موفقیت فقط در بحث جایگاه مدیریت نیست و صالح بودن انسان ها به والدین بر می گردد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی  عنوان کرد: هر پدر و مادر در زندگی انسانی کارآمد باشند قطعا فرزندان موفقی تحویل جامعه خواهند داد.

وی مهمترین مبحثی که سبب می شود فرزندان صالح وارد جامعه شود درست بزرگ کردن آنان است. در نظام دینی همواره بیان شده لقمه حلال در رشد معنوی فرزندان بسیار کارساز و تاثیر گذار است.

تابانی عنوان کرد: همه ما موظف هستیم به مقوله ای رزق و روزی و ایمان به خداوند توجه کنیم. هرچقدر رابطه والیدن با فرزندان خوب باشد محیط زتدگی ما نیز بهتر خواهد بود.

افزایش جمعیت در پیشبرد اهداف سازمان تامین اجتماعی تاثیر گذار است

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در این آیین گفت: جمع خانوادگی موجب شادی خانواده و اجتماع می شود که توجه به فرزند آوری مهم است.

مهیار سلیمانی افزود: خانواده تک فرزند سبب به وجود آمدن مشکلات برای پدر و مادر و فرزندان می شود. وقتی فرزندی بدون همبازی و نداشتن الگو بزرگ شود در آینده آنها نیز از نعمت دایی، خاله، عمو و عمه محروم می شوند.

وی اظهار داشت: در خانواده کم جمعیت، تربیت فرزند به درستی انجام نمی شود، زیرا قانون های خاص از خانواده پرجمعیت شکل گرفته و برای اعضا مناسب است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: ارتباط فامیلی و خانوادگی شخصیت فرزند را قبل از وارد شدن به اجتماع و مستقل شکل می دهد.

خانواده تامین کننده نیازهای اساسی انسان است

مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه رشد و تاثیر فرزند آوری از مباحث مهم جمعیتی بوده و در برنامه ریزی توسعه ملی در نظر گرفته شده است،گفت: در ایات و روایات ازدواج و فرزندآوری عامل و زمینه بی نیازی و منبع خیر و برکت در خانواده معرفی شده است.

فریده الیاس پوریان افزود: در کشورهاط منطقه مانند افغانستان با نرخ باروری حدود شش فرزنر رتبه اول را دارد اما همین آمار در کشوری مثل ترکیه در حدود ۲ فرزند است.

وی اضافه کرد: در کشور ما بیشترین ثبت ازدواج در استان سیستان و بلوچستان و کمترین نیز تهران، اصفهان و گیلان است‌.

مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام گفت: یکی از مهم ترین برکاتی که با تولد فرزند وارد زندگی می شود شادی و نشاط است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان