جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

مردم گردو غبار را جدی بگیرند

۱۴۰۱/۰۳/۰۲ ۱۰:۱۴ چاپ کدخبر: 17966

آفتاب ایلام |معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شهروندان ایلامی خواست ورود توده گرد و غبار که روز دوشنبه دوم خرداد وارد استان می شود، را جدی بگیرند.



به گزارش آفتاب ایلام، دکتر علی نیکونهاد روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد بحران در گفت وگوی خبری اظهار داشت: براساس اعلام مرکز هواشناسی عصر روز دوشنبه توده جدید گرد و غبار وارد استان می شود که تا روز سه شنبه حجم ذرات زیادتر هم می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ذرات وارده این بار بسیار کوچکتر از دو میکرون است به شهروندان توصیه می شود حتما همه در و پنجره ها را ببندند و از منزل خارج نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: افراد حتما در منزل از ماسک استفاده و از روشن کردن کولرهای آبی خودداری کنند زیرا باعث ورود گرد و غبار به منزل می شود.

نیکونهاد تاکید کرد: بیماران قلبی و عروقی، تنفسی، بچه های کوچک، زنان باردار، افراد مسن و گروه های پر خطر از منزل خارج نشوند و در معرض هوا قرار نگیرند چرا که این ذرات این بار به قدری ریز هستند که تا آخرین نایژک‌ها وارد بدن می شوند و موجب بیماری می گردند.

وی اضافه کرد: هرچند فوریت های پزشکی در آمادگی کامل هستند، اما تلاش ما حفاظت فردی است که از بیمار شدن افراد پیشگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تعداد روزهای آلوده از ابتدای سال جاری در استان زیاد بوده و بدون شک ورود این توده هم اثر تجمیعی دارد و افرادیکه مستعد بیماری هستند بیشتر در خطر اند که باید همه اقدامات پیشگیرانه و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

گزارش های هواشناسی نشان می دهد که توده گرد و غبار جدیدی در راه ورود به ایلام از سمت عراق است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان