جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت: سال جاری شدت ریزگرد‌ها بیشتر شده بطوریکه در میانگین ساعتی به حدود ۱۰هزار میکروگرم بر متر مکعب رسیده که این موضوع علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم خسارات‌های فراوان مالی ایجاد کرده است.

 



حسن بهرام نیا در گفت وگو با خبرنگار آفتاب ایلام ، وجود ریزگردها و بارش خاک در استان ایلام را مخل زندگی مردم عنوان کرد و اظهار داشت: پیشنهاد آن است تا  توقف ریزگردها از طریق دیپلماتیک پیگیری شود.

استاندار ایلام گفت: ‌در تداوم رایزنی‌های خود برای پیگیری کنترل ریزگردها علاوه بر دیدارهای انجام شده با مسئولان ارشد کشوری در تازه ترین اقدام به‌ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور نیز مکاتبه مستقیم داشته و خواستار پیگیری  توقف ریزگردها از طریق دیپلماسی با کشورهای همسایه شده‌ایم.

استاندار ایلام گفت: پدیده ریزگرد از سال 84به بعد در کشور و به ویژه در استان ایلام تشدید شده، بطوریکه در سال 96قریب 123روز آلوده در استان ثبت شده است.

وی در ادامه آورده است: در سال جاری نیز شدت ریزگرد‌ها بیشتر هم شده بطوریکه در میانگین ساعتی به حدود 10هزار میکروگرم بر متر مکعب رسیده که این موضوع علاوه بر به خطر انداختن سلامت مردم خسارات‌های فراوان مالی  برای استان ایلام به بار آورده است.

به گفته استاندار ایلام، بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده منشأ بخش عمده‌ای از ریزگردها خارج از کشور بوده و مستلزم ارائه راهکارهای عملی و کوتاه مدت در مجامع بین‌المللی است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان