جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
مدیرکل راهداری:

جابجایی مسافر در ایلام ۴۲ درصد افزایش یافت

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۰۹:۵۰ چاپ کدخبر: 18004

آفتاب ایلام |مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: میزان جابجایی مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این استان ۴۲ درصد افزایش داشته است.


به گزارش آفتاب ایلام ،نورالله دلخواه روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به آمار سفر و مسافر بوسیله ناوگان حمل و نقل عمومی از مبدا استان به سایر نقاط کشور در بازه زمانی یاد شده (ابتدای سال تاکنون)، یادآور شد: از اول فروردین ماه تا کنون ۱۵۵ هزار و ۴۱۰ مسافر با ۲۵ هزار و ۸۴۶ سفر جاجا شده‌اند.

وی تاکید کرد: این‌ میزان جابجایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی به تردد وسایل نقلیه هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تردد جاده‌ای در محورهای مواصلاتی بین استانی ایلام ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

دلخواه بیان کرد: طی این مدت ( فرودین و اردیبهشت ماه) هفت میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۰۱ وسیله نقلیه در جاده های استان تردد کرده اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۲ ماهه ۸۳۷ هزار و ۳۳۲ وسیله نقلیه سنگین در محورهای ارتباطی استان ایلام تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: بیشترین میزان تردد در این مدت در محورهای ایلام - چوار با ۴۶۶ هزار و ۴۵۱ تردد و مسیر ایوان به اسلام آباد غرب با ۳۸۵ هزار و ۲۹۲ مورد تردد بوده است.

دلخواه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اهمیت راه های ارتباطی این استان بویژه مسیر ایلام به سمت شهرستان مرزی مهران به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین گفت: تاکنون در این خصوص بیش از ۶۳ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در مسیر ایلام - مهران با هدف ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای نصب شده است.

وی از شناسایی نقاط حادثه خیز استان با همکاری پلیس راه استان ایلام در سال جاری خبر داد و یادآور شد: تمام تلاش این اداره کل این است که با اقدامات ایمنی زودبازده این نقاط را ایمن سازی کنیم.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان