جمعه، 31 فروردین 1403| 19 April 2024

آفتاب ایلام |معاون برنامه ریزی سازمان راهداری کشور گفت: با توجه به اینکه مرز مهران برای برگشت نزدیکترین راه است بیشترین سهم اعتبارات اربعین امسال به ایلام تخصیص یافته که بخشی از آن ابلاغ شده است.




به گزارش آفتاب ایلام ، محمد تیموری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران راهداری و حمل و نقل استان اظهار داشت: آماده سازی پایانه مرزی مهران و چزابه و شلمچه و....در دستور کار سازمان قرار دارد و به این دلیل که تجلی مغناطیس اربعین به دلیل مسافت نزدیکی به کربلا از مرز مهران است،در ایام اربعین شاهد تجلی دیگری بخصوص در موج برگشت از این مرز خواهیم بود.

وی ادامه داد: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای زائران اربعین حسینی (ع) نیز ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس داریم که در ایام اربعین علاوه بر لزوم فراهم کردن امکان مناسب برای استفاده زائران، هم زمان باید تقاضای سفر برای سفرهای داخلی کشور نیز مدیریت شود؛ بنابراین تلاش داریم از ظرفیت حداکثری ناوگان برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) با یک برنامه ریزی موثر استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در بخش راهداری نیز بیش از ۲۰ هزار نفر پرسنل با ۱۴ هزار ماشین الات سبک و سنگین در طول ۲۲۱ هزار کیلومتر راه مشغول فعالیت و در تمام عرصه ها در خط اول خدمت رسانی به مردم هستند.

معاونت برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: در بخش حمل و نقل کالا سالانه بیش از ۵٠٠ میلیون کالا جابجا می شود. در ایام کرونا که خیلی از کشورها درگیر کمبود کالاهای اساسی بودند. با تلاش همین رانندگان و بخش خصوصی ما تقریبا ستاد تخلیه بنادر به راه انداخته شد و کالاهای مورد نیاز در کمترین زمان ممکن به دورترین نقاط کشور حمل شد.

وی تصریح کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه های خدمات‌رسان جاده‌ای‌ با هدف کلی تردد ایمن و روان همواره تلاش دارد تا ضمن تلاش شبانه‌روزی راهداران در امر خدمات‌رسان عملکرد حوزه‌های مختلف خود را تحلیل و در راستای ارایه خدمات مطلوب‌تر گام بردارد.

تیموری در انتها ی سخنان خود گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کنار سایر دستگاه‌های مسئول تلاش خواهد کرد با استفاده از تجربه سال‌های گذشته و بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص افزایش زائران اربعین حسینی (ع) در سال جاری، خدمات مناسبی را به زائران عزیز حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه دهد.

مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام نیز در این آیین گفت: استان ایلام به دلیل موقعیت جغرافیایی و به دلیل توپوگرافی سخت با وجود کوه هایی که در آن قرار گرفته، یکی از مهمترین زیرساخت هایی که برای توسعه استان احتیاج است در بخش راه است.

سید زاهدین چشمه خاور ادامه داد:خوشبختانه به برکت اربعین و در راستای خدمت رسانی بهتر جهت تردد زوار حسینی احداث آزادراهها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ارتقاء ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی و کنترل‌های صورت گرفته در این زمینه نیز مورد توجه و در دستور کار سازمان است.

بنابراین تلاش داریم از ظرفیت حداکثری ناوگان برای جابجایی زائران اربعین حسینی (ع) با یک برنامه ریزی موثر استفاده کنیم.

مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام نیز در این آیین گفت: با مساعدت راهداری و سختکوشی همکاران و اعتبارات جذب شده کارها و برنامه هایی مهمی انجام شده است

نورالله دلخواه افزود: طی ۵ سال خدمت، ۹۵٠ کیلومتر روکش اسفالت، ۲۱٠ رویه حفاظتی، تعمرات ۷۵٠ پل انجام، ۶٠٠ کیاومتر شانه سازی،  ۳۶ هزار علائم راهنمایی و انتظامی و  ۹۵ کیلومتر نسوجرسی نصب شده و ۹۸ نقطه حادثه ساز  رفع شده است.

در پایان این آیین سید زاهدین چشمه خاور  به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جدید ایلام معرفی و از زحمات دلخواه مدیرکل سابق تقدیر شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان