پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام: 

  مدیران نظام اسلامی باید در امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۵:۳۰ چاپ کدخبر: 18045

آفتاب ایلام |‍ امام جمعه ایلام گفت: مدیران نظام اسلامی باید در امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشند


به گزارش آفتاب ایلام ،حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با بیان اینکه مدیر در نظام جمهوری اسلامی باید در نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشد، گفت: در توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر هر کس به اندازه ظرفیت و توانی که دارد، نقش آفرین باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۱ خرداد) در گردهمایی روسای شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان ایلام، با اشاره به سیس و سومین سالگرد ارتحال امام(ره)، اظهار کرد:  باید تلاش کنیم در راستای تبیین گفتمان امام و رهبری موفق باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین « الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه یکی از توفیقات و نعمت های الهی که به مدیران و مسئولان ارزانی کرده است این است که در این مقطع زمانی و در این شرایط، در حکومتی که منصوب به امام زمان(عج) است، قرار بگیرند و  هر کس به اندازه سهم، توان، ظرفیت و نقش مدیریتی که دارد، نقش آفرین باشد و تلاش ما برای زمینه سازی حکومت جهانی حضرت امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی امروز در عرصه های مختلف از جمله شبیخون فرهنگی برنامه ریزی گسترده ای انجام داده اند، افزود:  دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در جنگ سخت در برابر عظمت و اقتدار ملت ما شکست خوردند اما در عرصه جنگ نرم و ترکیبی با تلاش های سازماندهی شده به جنگ ارزش های دینی و اسلامی آمده اند.

امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه باید در برابر شبیخون فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن حالت تدافعی و بلکه حالت تهاجمی داشته باشیم، یادآور شد: قرآن کریم می فرماید که بندگان صالح خدا کسانی هستند که اگر در روی زمین تمکن پیدا کنند، نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر را در زمین برپا می دارد.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان اینکه اگر کسی که مدیر است باید بداند که مدیریت الزاماتی دارد که باید به آنها عمل کند، ابراز کرد:  مدیر در نظام جمهوری اسلامی باید در نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر پیشگام باشد.

وی تصریح کرد: نیاز داریم که مدیر ما  در دستگاه های اجرایی رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر باشد، مدیر با اهمیت، جایگاه، مراتب و شیوه های امر به معروف و نهی از منکر آشنا باشد و تکلیف شرعی دارد که در راستای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه و مجموعه زیر دست خود اقدام کند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه ما باید اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را بشناسیم، تصریح کرد: ما به عنوان مسلمان وظیفه داریم آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم و در سطح جامعه نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی بی تفاوت نباشیم.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با اشاره به اینکه ما در جامعه اسلامی نسبت به همه افراد جامعه مسئولیت داریم، نه تنها مسئول کارهای خود هستیم بلکه مسئول کارهای دیگران هستیم، ابراز کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر یاوران خدا هستند و امروز لازم است که همه ما به عنوان مسلمان در راستای تبیین و نهادینه کردن این فریضه دینی و اسلامی تلاش کینم


انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان