جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
امام جمعه ایلام:

امام خمینی(ره) مایه حیات دوباره اسلام و ایران شد

۱۴۰۱/۰۳/۱۳ ۱۶:۵۸ چاپ کدخبر: 18064

آفتاب ایلام |نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) مایه حیات دوباره اسلام و ایران شد.

به گزارش آفتاب ایلام‌،‌ حجت‌الاسلام‌ الله‌نور کریمی تبار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: آغاز نهضت امام خمینی(ع) در شرایطی بود که هیچ امیدی به پیروزی و غلبه بر رژیم طاغوت نبود. اما امام خمینی(ره) با توکل بخدا و اعتماد به اراده مردم توانست تحقق‌بخش پیروزی نور به ظلمت شود.

امام جمعه ایلام در ادامه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی که با توکل بخدا و عزم ملت محقق شد موجب خشم دشمان واقع شد و دشمنان به طروق مختلف در راه ادامه این انقلاب سنگ اندازی و مانع تراشی کردند اما باز هم حضرت امام(ره) با توکل و اعتقاد به پشتیبانی مردم راه را ادامه داد و امروز انقلاب امام در جهان تبلور عزم و اراده غلبه حق بر باطل و مورد پذیرش آزادگان جهان است.

به گفته خطیب جمعه ایلام، آغاز نهضت امام خمینی(ره) و استمرار آن تحقق بخش حضور دین در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی بود که در این ارتباط خاطر نشان کرد: کسانی‌که دین را افیون ملتها می دانستند فردی را دیدند که از حوزه علمیه قم برخاست و قیامش آنچنان آثاری داشت که در تمام قاره های دنیا فراگیر شده است.

موفقیت امام راحل در تحقق حکومت  دین  و آوردن دین به صحنه اجتماع از دیگر موارد مورد اشاره امام جمعه ایلام بود که گفت:  امام راحل برای مردم نقش و ارزش مهمی مبتنی بر مبانی دینی، فرهنگی و انقلابی قایل بود، ایشان هدفش به صحنه آوردن مردم و مشارکت در تعیین و تغییر سرنوشت بود که مردم نیز همراه همیشگی اش بودند.

وی هزینه‌های  مردم  در همه صحنه های انقلاب اسلامی و ماندگاری آنان پای نظام را مورد تقدیر قرار داد و بیان داشت:  بدون شک اگر این همراهی تداوم داشته باشد، انقلاب اسلامی ماندگار و هیچ ضربه ای به آن وارد نخواهد شد.

شجاعت حضرت امام(ره)  در دوران نهضت و ادامه آن در ایام پیروزی و تحمل تبعید و زندان و سختی از دیگر موارد  در سیره و روش امام خمینی(ره) مورد تاکید خطیب جمعه ایلام بود که گفت: از ویژگی‌ها امام خمینی(ره) کوتاه نیآمدن از هدف بود که توانست انقلاب اسلامی  را به سر منزل مقصود برساند.

امام جمعه ایلام، استمرار نهضت و راه و روش و سیره امام خمینی(ره) توسط مقام معظم رهبری‌را به رغم تحریم‌ها، تهدیدها و جنگ نرم، بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری همچون امام راحل با همان خط و مشی انقلاب را در دنیای طوفانی امروز بخوبی هدایت کرده و طرفدارانش روز به روز در حال افزایش است.

امام جمعه ایلام به برکات انقلاب اسلامی اشاره و گفت: با توسل به مدد الهی و تحت زعامت رهبر انقلاب سختی‌ها گذرا وپیروزی و سرافرازی ملت ایران حتمی است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان