سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024

آفتاب ایلام |رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: پروژه بیمارستانی۳۷۶ تختخوابی ایلام پایان خرداد ماه افتتاح و انتظار ۱۲ ساله مردم ایلام محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،جاسم محمدی در گفت وگویی از پایان انتظار مردم ایلام برای بیمارستان 376 تختخوابی این شهر خبر داد و اظهار داشت: افتتاح بیمارستان 376 تختخوابی رازی ایلام موجب توسعه و افزایش خدمات درمانی، تخت‌های بیمارستانی در استان ایلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت:  بهره برداری فنی بیمارستان برعهده پیمانکار بود که به پایان رسیده است و رایزنی‌های لازم برای تکمیل زیر ساخت‌ها از جمله راه دسترسی مناسب ، انتقال برق اختصاصی و راه اندازی شبکه آب و فاضلاب آن با کمک دستگاه‌ها و ادارات مربوطه و با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری در حال انجام است.

وی با عنوان این مطلب که فاز اولیه بیمارستان تا اواخر خرداد ماه راه اندازی می‌شود، تصریح کرد‌: در مراحل اولیه تست تجهیزات بیمارستان قرار داریم و در حال رایزنی‌های لازم برای تکمیل تجهیزات هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه بیمارستان، وسیع و دارای بخش‌های تخصصی می باشد ،افزود: بیمارستان رازی دارای تعداد 10 اتاق عمل، 10 اتاق زنان و زایمان‌، 7 بخش و 376 تخت خواب است .

وی افزود : احتمالا تمام بخش‌ها تا خرداد ماه امسال به بهره برداری نمی رسند اما با تکمیل تجهیزات انشاالله بتوانیم از ظرفیت کل بیمارستان بهرمند باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه برخی تجهیزات بیمارستان از خارج کشور و بصورت ارزی خریداری می شوند تصریح کرد : این تجهیزات را باید وزارت بهداشت برای بیمارستان های تازه تاسیس تامینمند، که بصورت تجمیعی خریداری می‌شوند و از طریق هیئت امنای ارزی با اولویت بندی در اختیار استانها قرار داده می شوند .

وی افزود : برخی اقلام اساسی از جمله دستگاه MRI، دستگاه سنگ شکن و مامو گرافی بدلیل عدم تخصیص اعتبار لازم به وزارتخانه هنوز تامین نشده اند ،که اختصاص این دستگاه‌ها به بیمارستان در اولویت قرار دارد و ممکن است با تاخیر وارد استان شوند.

این مسئول با اشاره به پیشرو بودن ایام اربعین و گرمای زیاد هوا در سال جاری تصریح کرد: هر سال شاهد حضور پر شور زائران حسینی در استان ایلام هستیم وامسال با توجه به پیش بینی های انجام شده ، زائران بیشتری به استان وارد می شوند که افتتاح این بیمارستان خدمات به زائران اربعین را مضاعف خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به تردد زیاد ماشین ها در این ایام و در نظر گرفتن احتمال تصادفات جاده‌ایی باید بخش جراحی بیمارستان راه اندازی شود تا مجبور به انتقال بیماران به دیگر بیمارستان‌های شهر نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با آرزوی سلامتی برای زائران حسینی و تاکید بر تکمیل تجهیزات بیمارستان اضافه کرد : احتمال  گرمازدگی، بیماریهای ویروسی و عفونی نیز در این ایام پیش بینی می شود ،که در این زمینه نیز رایزنی های لازم با وزرات بهداشت جهت درمان سریعتر و بهتر زوار انجام شده است .

وی ابراز امیدواری کرد : انشاالله تا قبل از اربعین امسال بتوانیم با تامین امکانات لازم در خدمت زوار حسینی و مردم استان باشیم و از ظرفیت کامل بیمارستان استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان