جمعه، 07 اردیبهشت 1403| 26 April 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام گفت: باند فرودگاه ‌شهرستان آبدانان یک مکان مناسب و یک ظرفیت مفید و بالایی برای کل استان ایلام است.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در جریان سفر به آبدانان و بازدید میدانی از باند فرودگاه این شهرستان اظهار داشت: این فرودگاه با دهها میلیارد تومان ارزش افزوده بعنوان یک ظرفیت بلقوه می تواند به یک امکان بالفعل تبدیل و بخش زیادی از مشکلات جابجایی مسافر را مرتفع  و زمینه جذب متخصصان وسرمایه گذاران به حوزه جنوب استان را مهیا کند.

وی باتشکر از مساعدت نیروی پدافند هوایی ارتش در این خصوص بیان کرد: باتخصیص ۵ میلیارد ریال اعتبار  مقدمات مطالعات و اخذ مجوز ماده ۲۳ فرودگاه آبدانان انجام شده که به محض صدور آن، عملیات اجرائی و تجهیز این باند فرودگاهی آغاز می شود. 

نماینده حوزه جنوبی مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با تشریح اهمیت راه اندازی فرودگاه آبدانان گفت: درتلاشیم با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال در پیوست بودجه سال آینده این باند ارزشمند را با تمام مشخصات فنی فرودگاهی‌ و قابلیت نشست برخواست هواپیماهای کوچک ، متوسط و بزرگ راه اندازی کنیم .

بهزاد علیزاده افزود: با اذن فرماندهی معظم معظم کل قوا همه مجوزهای لازم برای تکمیل و تجهیز باند فرودگاه آبدانان انجام شده و بزودی عملیات رسمی ان با حضورمقامات ملی شروع می شود.

لازم به ذکر است این فرودگاه در هشت کیلومتری شمال شرق آبدانان قرار دارد که در سال ۱۳۵۰ به منظور مقاصد نظامی احداث و تا سال ۸۶ نیز مورد استفاده هواپیماهای جنگی و مسافربری بوده است.

دیدار با ۲ تن از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران، بازدید از روند اجرایی تونل کبیرکوه، بازدید و بررسی مشکلات کشتارگاه صنعتی طیور پرچین پر آبدانان، بازدید از طرح راهسازی چهاربانده کردن ورودی شرقی شهر و همچنین بازدید از سد در دست احداث ورگر از دیگر برنامه های سفر یک روزه استاندار ایلام به شهرستان آبدانان خواهد بود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان