شنبه، 01 اردیبهشت 1403| 20 April 2024

آفتاب ایلام |فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی با سفر به شهرستان مهران هم اکنون در حال بازدید از پایانه و مرز بین المللی مهران است.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، سردار احمدعلی گودرزی روز سه شنبه به پایانه مرزی مهران مراجعه و از نزدیک در جریان وضعیت زیرساخت های این مرز قرار گرفت.

هدف وی از این بازدید، دیدار با همتای عراقی خود در خصوص نحوه تردد زائران در ایام اربعین امسال جهت سهولت در ورود و خروج و بررسی وضعیت مرزهای دو کشور برای این ایام است.

تا لحظاتی دیگر نشست ستاد اربعین با حضور فرمانده مرزبانی ناجا و همتای عراقی در پایانه مرزی مهران برگزار خواهد شد.

با توجه به محدودیت های کرونایی طی ۲ سال گذشته و بنا به گفته مسوولان کشوری و استانی پیش بینی می شود در اربعین امسال پنج میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شوند.

۱۲۴ هزار و ۴۲۶ مسافر تبعه ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه از طریق مرز بین‌المللی ‌مهران (ورود و خروج) تردد کرده‌اند.

در این‌ مدت (فروردین و اردیبهشت ماه) ۵۷ هزار و ۶۶۲ نفر اتباع ایرانی و ۳۱ هزار و ۴۷۲ نفر تبعه خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

همچنین در این مدت ۶۱ هزار و ۸۷ نفر ایرانی و ۲۹ هزار و ۲۰۵ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده اند.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان