جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
معاون وزیر راه:

فرودگاه شهدای ایلام از استانداردهای ناوبری برخوردار است

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ ۱۰:۴۱ چاپ کدخبر: 18196

آفتاب ایلام |معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه شهدای ایلام هم اکنون از ظرفیت و استاندارد مناسبی در حوزه های ناوبری و کمک ناوبری برخوردار است.



به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حمیدرضا سیدی روز یکشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: توسعه فرودگاه ایلام، محور توسعه سایر بخش ها نظیر گردشگری، صنایع، درمان در این استان است.

وی افزود: فرودگاه شهدای ایلام را از نظر ناوبری، کمک ناوبری و باند، دارای استانداردهای لازم است و ما برای خدمات رسانی به زائران برای بحث اربعین به فرودگاه شهدای ایلام توجه ویژه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل ترمینال فرودگاه شهدای ایلام نیاز است که محوطه سازی نیز در دستور کار قرار گرفت و طی هفته آینده تجهیزات لازم به استان ارسال می شود.

استاندار ایلام نیز در این دیدار یادآور شد: ترمینال فرودگاه شهدای ایلام با تامین اعتبار لازم حداکثر تا اربعین امسال برای استفاده زائران عتبات عالیات به بهره برداری برسد.

حسن بهرام نیا اضافه کرد: افتتاح ترمینال فرودگاه شهدای ایلام به دلیل تردد بالای زائران در ایام اربعین امسال ضروری است هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

وی افزود: سال ۹۲ حدود سه میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافت که امیدواریم با تزریق اعتبارات ترمینال به بهره برداری برسد.

استاندار ایلام ادامه داد: ترمینال از نظر فنی کاملا سازه بسیار خوبی است و باید از این ظرفیت بالقوه به نحو احسن استفاده کنیم.

بهرام نیا اضافه کرد: ۶۰ پرواز روزانه در فرودگاه ایلام به ثبت رسیده و این عدد نشانگر پتانسیل ظرفیت بالای این فرودگاه است.

وی تاکید کرد: اربعین امسال در گرم ترین ماه سال برگزار می شود و با توجه به اینکه حدود ۶۵ درصد زائران عتبات عالیات از مرز مهران تردد می‌کنند، ترمینال فرودگاه شهدای ایلام می تواند در صورت بهره برداری به زائران عتبات عالیات خدمات خوبی ارائه دهد.

گفتنی است ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با ۶ هزار متر مربع  مساحت دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان