سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با اشاره به اهمیت مبادلات تجاری در توسعه و رونق اقتصادی استان گفت: ایلام، آماده گسترش مبادلات تجاری و صنعتی با تجار استان دیاله عراق است.




به گزارش آفتاب ایلام، حسن بهرام روز سه شنبه در نشست با هیات اقتصادی استان دیاله عراق افزود: باز شدن مرز هلاله شمالی برای دو استان ایلام و دیاله مزایای زیادی دارد.

وی افزود: مرز هلاله شمالی می تواند محل افزایش مبادلات تجاری بین دو استان ایلام و دیاله باشد و ارتباطات این دو استان بیش از گذشته باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: الحمدالله در استان ایلام ظرفیت های بالقوه و بالفعل صادرات و واردات وجود دارد که از جمله  این ظرفیت ها می توان به مواد لبنی ، مواد معدنی و آهن آلات و مصالح ساختمانی اشاره کرد. 

وی با قدردانی از رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: خوشبختانه استان ایلام دارای شرکت های خوب و شناخته و شده ای است که برخی از این شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی تهران شرکت کردند و خیلی از تجار عراقی با این شرکت ها وارد مرحله عقد قرارداد شدند.

استاندار ایلام تاکید کرد: بعنوان نماینده عالی دولت در استان ایلام با همه توان آمادگی دارم مراودات تجاری و صنعتی از طریق ماشین آلات و چمدانی بین دو استان ایلام و دیاله افرایش یابد.

بهرام نیا با اشاره به وجود شرکت های پتروشیمی ایلام، سیمره، هایسنس، زرجین بافت، سیمان ایلام و آجر نقشینه گفت: صادرات علاوه بر مرز رسمی و از طریق بازارچه هلاله شمالی که در آینده نزدیک از طرف دولت مرکزی فعالیت رسمی آن آغاز می شود، انجام خواهد شد.

وی گفت: ایلام ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فنی مهندسی و راهسازی نیز دارد که طرف عراقی می تواند از این ظرفیت بخوبی استفاده کند.

به گفته وی علاوه بر این موارد فوق، ایلام صادراتی در سطح جهانی دارند که صنایع دستی نظیر کیف، جاجیم، فرش و گلیم نقش برجسته جزو این صنایع است که تجار عراقی می توانند از این ظرفیت نیز بهره گیرند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان