جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024

آفتاب ایلام |معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از استقرار اکیپ‌های راهسازی ۵ استان پشتیبان ایلام در مسیر تردد زائران اربعین خبر داد.



به گزارش آفتاب ایلام، سعید هُژبری صبح امروز در نشست بررسی نیازهای عمرانی محورهای تردد زائران اربعین حسینی از استقرار  اکیپ‌های راهسازی 5 استان پشتیبان ایلام در مسیر تردد زائران اربعین خبر و اظهار داشت: نماینده تام الاختیار راهداری وظیفه نظارت بر اقدامات عمرانی استان های معین را بر عهده دارد و هر سه روز یک بار باید گزارش عملکرد این استان ها را به مسئولین ارشد استان ارائه دهد.

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد استان‌های پشتیبان باید به گونه‌ای باشد که بهره کافی از ظرفیت و امکانات آنها گرفته شود، افزود: ترانشه‌برداری و تعریض مسیر ایلام به مهران در محدوده رودخانه کنجانچم برعهده استان‌های لرستان، قزوین، زنجان و البرز است و استان‌های تهران، آذربایجان غربی و قم نیز مسئولیت پشتیبانی از اجرای پروژه دوربرگردان کمربند شرقی شهر ایلام را برعهده دارند.

معاون استاندار ایلام، استان مازندران را مسئول ایمن‌سازی پرتگاه‌های مسیر ملکشاهی به مهران اعلام کرد و گفت: استان‌های گلستان و خراسان شمالی در ساخت پل‌های محدوده تعریضی کنجانچم و پل صلواتی مشارکت خواهند کرد و استان مرکزی نیز ایمن‌سازی مسیر مهران به دهلران را بر عهده دارد.

هُژبری در بخش دیگری از سخنانش گفت: احداث 4 هزار متر سایه‌بان در پایانه برکت و شهر مهران با بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و کار ساخت 11 هزار و 700 متر دیگر در محدوده پادگان پنج تن آل‌عبا و پایانه مرزی مهران در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 7 دستگاه آبسردکن از پل زائر تا پایانه مرزی آماده ارائه خدمت به زوار هستند، ادامه داد: علاوه بر این کار ساخت 6 دستگاه آبسردکن در پارکینگ اربعین، دو دستگاه در داخل شهر مهران و 17 دستگاه از پل زائر تا پایانه مرزی مهران در حال انجام است.

معاون عمرانی استاندار ایلام به پروژه آبرسانی به پارکینگ اربعین اشاره کرد و گفت: مخزن بتنی 100 متر مکعبی، چاهک پمپاژ و 4 هزار و 300 متر خط انتقال این پروژه قرار است تا پایان تیرماه به بهره‌برداری برسد اما روند اجرای پروژه فاضلاب مهران و پایانه قابل قبول نیست.

وی خواستار اجرای 7 کیلومتر آسفالت محدوده روستای چنگوله تا پیش از اربعین شد و ادامه داد: کار گیت‌بندی محل تردد زوار در پایانه و ایجاد دریاچه جمعیت از پل زائر تا پایانه مرزی بر عهده یگان ویژه است که باید با هماهنگی فرماندار و دفتر فنی استانداری نسبت به اجرای آن اقدام کند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان