پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

معافیت ۲۵ درصدی مالیات، گره گشای مشکل بسیاری از تعاونی هاست

۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۴ چاپ کدخبر: 18227

آفتاب ایلام |مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با تاکید بر اینکه تعاونی های فعال مورد حمایت و کمک بلاعوض قرار می گیرند، معافیت ۲۵ درصدی مالیات در این مسیر گره گشای مشکل بسیاری از تعاونی هاست.





به گزارش آفتاب ایلام ،نورالدین الیاسی روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت شرکت تعاونی های استان اظهار داشت: همچنین شرکت های تعاونی که فعالیت ندارند، نیز از تسهیلات و سایر موارد حمایتی به منظور ایجاد انگیزه و فعال سازی بیشتر این دستگاه بهره مند می شوند.

وی افزود: بخش تعاون از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و بانک توسعه تعاون و صندوق تعاون حامی تعاونی ها هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: ترویج فرهنگ تعاون یکی از اهداف اصلی اداره کار برای ایجاد روحیه جمعی و همکاری افراد جامعه است.

الیاسی اظهار داشت: امروز مردم اعتمادشان به خانواده ها بیشتر شده و در قالب های جمعی خانوادگی ترجیح می دهند سرمایه خود را تجمیع و از عضویت در تعاونی ها سرمایه گذاری نکنند.

وی تاکید کرد: انتظار داریم معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار از بخش تعاون به عنوان حلقه مفقوده حمایت کند. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ایجاد تعاون شهر که استقرار نماد تعاون در شهر است یکی از برنامه های این دستگاه در راستای ترویج فرهنگ تعاونی است.

الیاسی یادآور شد: سال گذشته میادینی به نام کارآفرینی در شهرها توسط شهرداری‌ها نامگذاری شد و امسال در تلاش هستیم این مسأله را برای بخش تعاون نیز پیگیری کنیم.

وی، بحث برون سپاری خدمات در قالب شرکت های تعاونی خدماتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: معافیت ۲۵ درصدی سهم مالیات برای شرکت های تعاونی می تواند گره گشای مشکلات تعاونی ها باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تشکیل شرکت های تعاونی عمرانی توسعه مزیت های توسعه عمرانی برای یک استان محسوب می‌شود.

الیاسی ادامه داد: توسعه عمران شهری می تواند با ترک تشریفات با هر میزان اعتباری به پروژه های عمرانی ورود کند.

وی افزود: اختصاص تسهیلات به تعاونی ها و تسریع در صدور پروانه فعالیت در قالب تعاونی توسط سازمان صمت می تواند در ایجاد فرهنگ تعاون تاثیرگذار باشد.

به وضعیت ارتقا و تشکیل شرکت های تعاونی ایلام خوشبینم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: به وضعیت ارتقا و تشکیل شرکت های تعاونی جدید در استان خوشبین هستیم.

شهریار عباسی اظهار داشت: شرکت های تعاونی نقش بسیار مهمی می توانند در عرصه های مختلف داشته باشند اما بحث شفافیت مالی و بحث سلامت و شایستگی اعضا برای اداره مجموعه نیاز است.

وی افزود: بخش عمده ای از کم رنگ بودن تعاونی ها ناشی از دلایل فرهنگی بوده و با توجه به تجربه های تلخ گذشته نیاز است کار فرهنگی برای معرفی بیشتر مزایای کار جمعی و تشکیل شرکت های تعاوتی انجام گیرد.

عباسی اظهار داشت: تعاونی های مرزنشینان مرزی می تواند به امنیت پایدار در مرز و رونق توسعه صادرات کمک کند.

وی ادامه داد: با اختصاص بخشی از سود صادرات به مرزنشینان می توان برای ارتقا وضعیت مالی تعاوتی های کمک کرد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان