جمعه، 10 فروردین 1403| 29 March 2024
 رییس سازمان جهادکشاورزی استان؛

۴۰ درصد ظرفیت های بخش کشاورزی ایلام فعال است

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۸:۳۱ چاپ کدخبر: 18238

آفتاب ایلام |رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: تاکنون حدود ۴۰ درصد از ظرفیت های بخش کشاورزی استان فعال است.



  


به گزارش آفتاب ایلام؛ آذرنوش عمو زاده ظهر چهارشنبه در دومین جلسه کمیته فنی نانو کشاورزی استان اظهار داشت: حمایت ها و سرمایه گذاری های کلان تاکنون در بخش کشاورزی استان ایلام متناسب و کافی نبوده و در صورت افزایش سرمایه گذاری در این بخش و پتانسیل مثبت تولیدبخش کشاورزی نسبت به سایر بخش های استان متصور و دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد حدود ۴۰ درصد از ظرفیت های بخش کشاورزی استان تاکنون فعال بوده و با سرمایه گذاری های کلان و اعتماد مسئولان بالادستی این بخش می‌تواند مابقی قابلیت و پتانسیل خود را به عرصه ی ظهور برساند.

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام در ادامه خواستار مطالعات پتانسیل های نهفته و ظرفیت های بخش کشاورزی بر اساس آمایش سرزمینی شد و گفت: اگر پتانسیل نهفته ی بخش کشاورزی هر شهرستان و در نهایت استان به صورت ریز و واقعی مطالعه و مشخص گردد می توان جهش تولید در بخش کشاورزی را در آینده ای خیلی نزدیک متصور بود.

وی ادامه داد: یکی از کارکردهای مفید کمیته فنی نانو کشاورزی برگزاری کارگاه های عملی برای دانش آموزان، دانشجویان و کارشناسان کشاورزی سازمان ها توسط اعضا وپارک علم و فناوری استان است تا شاهد شکوفایی و بروز استعدادهای درخشان در خصوص نانو کشاورزی در استان باشیم.

رییس دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام نیز در این جلسه گفت: بخش کشاورزی همواره مظلوم واقع گردیده و امسال اتفاقی ویژه ای که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری رخ داد اهمیت نامگذاری شعار سال بود که مسئله محوری «دانش بنیان » در تمام عرصه تاکید کردند.

رستمی افزود: همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و بخش خصوصی دست در دست هم بگذاریم و به صورت واقعی و عملی و علمی به حوزه کشاورزی استان کمک کنیم.

در ادامه دکتر محمدرضا علیزاده رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن برشمردن جایگاه شرکت های دانش بنیان و مشکلات تولیدکنندگان این شرکت ها خواستار توجه بیشتر مسئولان استان به نیازهای شرکت های موصوف در راستای تولید در استان شد و آمادگی پارک علم و فناوری استان را برای هدایت و حمایت از ایده های نو تمام اقشار جامعه در بخش کشاورزی استان اعلام نمود.

در آغاز این جلسه دکتر جوزیان ریاست مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان و دبیر کمیته نانو کشاورزی استان با برشمردن وظایف اعضا و کمیته ها خواستار تشکیل کمیته های تخصصی با حضور کارشناسان متبحرو متخصصان این بخش شد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان