پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: پروژه آبرسانی به ۱۸ روستای مجتمع پله کبود، تک روستای شیراوند و بخشی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان هلیلان در روزهای آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.




به گزارش آفتاب ایلام به نقل از روابط عمومی آبفای استان ایلام، امیر باقی روز جمعه اظهار داشت: با توجه به افت شدید سفره‌های آب‌های زیرزمینی در شهرستان هلیلان و مشکلات کمبود شدید آب ناشی از خشک شدن چاه‌های منابع تامین آب روستاهای بخش جزمان و مرکزی شهرستان هلیلان، شرکت آب و فاضلاب استان به صورت اضطراری در سال ۱۴۰۰ اقدام به حفر یک حلقه چاه آب شرب با آبدهی حدود ۲۶ لیتر بر ثانیه کرد.

وی افزود: اواسط خردادماه سال جاری با انجام مطالعات اجرایی مورد نیاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی شامل تجهیز چاه حفر شده، اجرای نیرو رسانی شبکه برق و خرید و اجرای خط انتقال به طول ۶ کیلومتر را آغاز کرد.

معاون آبفای ایلام با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه، یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه اضطراری جهت تامین و انتقال آب ، مشکل کم آبی ۱۸ روستا با جمعیت حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲ مجتمع بخش جزمان و بخش مرکزی هلیلان مرتفع و از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می شوند. 

باقی ادامه داد: در حال حاضر عملیات حفر ۲ حلقه چاه آب شرب عمیق جهت تقویت تامین آب شهرک توحید و روستاهای بخش مرکزی و مجتمع داجیوند در حال انجام می باشد که در صورت بهره‌برداری از آنها مشکل تامین آب روستاهای مجتمع داجیوند (چاه مله هار) و تقویت آب شهرک توحید و روستاهای بخش مرکزی (چاه دارپروشه ) به طور کامل برطرف خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب با تاکید بر اینکه جهت اجرای پروژه‌های آبرسانی مذکور مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی هزینه شده است، تاکید کرد: اجرای فاز اول و دوم آبرسانی به مجتمع داجیوند نیازمند تخصیص اعتبار به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال است که در صورت تخصیص اعتبار لازم عملیات اجرایی پروژه مورد نظر شروع می شود.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان