سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403| 23 April 2024

آفتاب ایلام |استاندار ایلام با اشاره به نقش مهم و اثرگذار قوه قضاییه در برقراری عدالت در جامعه، گفت: برای تحقق این مهم همه‌ دستگاه ها باید یاریگر این قوه باشند.




به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، حسن بهرام‌نیا روز شنبه در دیدار با رئیس کل، معاونان، دادستان مرکز استان، بازرس‌کل استان و کارکنان دستگاه قضا در استان مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یارانش، افزود: هفته قوه قضاییه برگرفته از یاد و نام شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یارانش است.

وی افزود: احکام، منش و تصمیمات قضات برگرفته از احکام الهی است.

استاندار ایلام  ادامه داد: قوای سه‌گانه نظام جمهوری اسلامی ارکان حاکمیت در ایران اسلامی هستند و قوه قضاییه به عنوان یکی از سه رکن اصلی حاکمیت، نقش مهمی در گسترش عدل و عدالت در جامعه دارد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به فرموده امام راحل (ره)، گفت: «اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی به اسلامی بودن قوه قضاییه مشروط است، لذا اگر احکام قوه قضاییه اسلامی نباشد نظام هم اسلامی نخواهد بود.

وی یادآور شد: این کلام خداوند به پیامبر اکرم (ص) است که؛ «ما کتاب را برای اجرای قسط، عدل و عدالت بر شما ساری و جاری می‌کنیم.»

بهرام نیا در ادامه جایگاه قضاوت را بی‌بدیل خواند و گفت: عزیزانی که در این جایگاه خدمت می کنند باید قدر رسالت خطیر و جایگاه خود را بدانند.

وی با تاکید بر این مهم که با همه‌ توان و ظرفیت در راستای کمک به اجرای عدل و عدالت و صدور احکام اسلامی در استان آماده‌ایم، اظهار داشت: در این راستا کمک و حمایت کنیم تا دستگاه قضایی بتواند برای ایجاد امنیت، آرامش و رضایتمندی مردم به‌خوبی صدور احکام را جاری و ساری کند تا مردم از قبل این احکام احساس آرامش کنند‌.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان