پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403| 25 April 2024
مدیرعامل شرکت برق ایلام:

کشاورزان با صرفه جویی ۱۹ ساعت برق رایگان می گیرند

۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۳:۰۰ چاپ کدخبر: 18263

آفتاب ایلام |مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: کشاورزانی که بین ساعات ۱۹ تا ۲۳ از برق استفاده نکنند، هزینه ۱۹ ساعت بقیه به صورت رایگان خواهد.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام ،هادی شیرخانی روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام با محور مدیریت مصرف برق اظهار داشت: این مشوق در راستای کاهش مصرف برق بین ساعات اوج مصرف اعمال می شود.

وی با اشاره به غیر استاندار بودن بعضی از سیستم‌های سرمایشی به عنوان یکی از مصرف کنندگان اصلی برق در تابستان افزود: بی‌توجهی به موضوع سرویس‌های سالانه و همچنین جایگزینی کولرهای آبی به جای گازی می تواند به کاهش هزینه برق مصرفی کمک کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد: مطابق دیتاهای ارائه شده مرکز دیسپاچینگ سال جاری میزان‌ مصرف برق روز گذشته در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

شیرخانی تاکید کرد: افزایش هر یک درجه دمای هوا باعث افزایش یک هزار و ۲۰۰ مگاواتی مصرف برق می شود که تامین این میزان برق سختی هایی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه افراد مصرف برق خود را مدیریت کنند تا امکان تامین برق برای تمامی گروه‌ها شود، افزود: با توجه به افزایش دمای هوا در این ایام از سال، خاموش کردن لوازم برقی غیر ضرور و استفاده از وسایل برقی در ساعات غیر پیک به پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام ادامه داد: میزان مصرف برق باید معقول بوده و افزایش مصرفی نداشته باشیم که در این صورت تمهیدات ما مثمرثمر خواهد بود.

شیرخانی با بیان اینکه استمرار برق خانگی در اولویت شرکت توزیع برق قرار دارد، اضافه کرد: قطعی برق در تابستان بستگی به میزان مصرف مشترکان این شرکت دارد، انتظار می‌رود مشترکان با رعایت الگوی مصرف به پایداری شبکه برق کمک کنند.

وی بیان کرد: مصرف برق باید به منظور پایداری شبکه برق کاهش یابد، چرا که اگر همکاری نباشد و مصرف افزایش و خارج از کنترل باشد به منظور جلوگیری از فروپاشی شبکه، ناچار برق قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق ایلام اضافه کرد: اگر میزان مصرف برق از سقف مجاز تعیین‌شده بیشتر شود، برای جلوگیری از فروپاشی شبکه، کارشناسان ناچار به قطع خارج از برنامه برای حفظ تعادل شبکه برق اقدام می‌کنند.

شیرخانی ضمن درخواست از مردم استان ایلام برای مصرف بهینه برق در تابستان گفت: همکاران صنعت برق ایلام ، تمام تلاش خود را به کار بسته اند که تابستان امسال با کمترین مشکل و اعمال خاموشی سپری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با تاکید بر مدیریت مصرف برق، گفت: استفاده از دور کند کولر آبی، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق کولر را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام با اشاره به کشف ماینرهایی که به صورت غیرمجاز از شبکه سراسری برق استفاده کرده اند، افزود: در حال حاضر موردی در استان وجود ندارد اما بطور قطع روند مبارزه با ماینرهای غیر مجاز ادامه داشته و با همکاری مخابرات جهت رصد، کشف و جمع‌آوری آنها اقدامات لازم صورت گرفته است.

شیرخانی تاکید کرد: آگاهی شهروندان در حوزه مصرف بهینه و مدیریت در امر آن، بدون شک با انجام رسالت جامعه خبری شکل می گیرد و در این راه خبرنگاران در صف مقدم اطلاع رسانی قرار دارند.

وی تعامل و همکاری مردم و واحدهای صنعتی در زمینه مدیریت مصرف برق را یادآور شد و افزود: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی و مدیریت بهینه مصرف برق در استان نقش مهم و تاثیرگذار داشته و در طول سال بخصوص در تابستان گذشته که خاموشی و پیک مصرف برق وجود داشت، توانستند در کنار شرکت برق در زمینه مدیریت بهینه مصرف برق موفق عمل کنند.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان