پنجشنبه، 09 فروردین 1403| 28 March 2024

آفتاب ایلام |بازرس کل ایلام گفت: توسعه دولت الکترونیک و ارتقای حفاظت اطلاعاتی در دستگاه ها، موجب افزایش سطح سلامت اداری، کاهش تخلفات، شفافیت عملکردها و فرآیندهای اداری، تسریع در روند رسیدگی به مطالبات مردمی و کاهش هزینه ها می شود.

به گزارش خبرنگار آفتاب ایلام، مهدی اصلانی کرچی روز دوشنبه در نشست خبری با رسانه های استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: باید رسانه ها با مطالبه گری و انعکاس خواسته های مردم و موشکافی عملکرد مدیران، زمینه و عرصه را برای بروز تخلفات اداری مدیران تنگ کنند.

وی تاکید کرد: برخورد قاطع با مدیران متخلف و قانون گریز از وظایف سازمان بازرسی است و در مقابل حمایت از مدیران شجاع، توانمند، متعهد و قانون مدار به عنوان سرمایه های نظام هم در دستور کار سازمان قرار دارد.

اصلانی یادآور شد: سال گذشته ۲۰ فقره تعقیب کیفری، ۹۷ فقره تعقیب اداری و انضباطی، محکومیت کیفری ۱۸ نفر برای کیفرخواست مدیران و کارشناسان بوده که برای ۹ نفر از این تعداد حکم محکومیت صادر شده است.

وی ادامه داد: برای ۹۱ نفر رای محکومیت تنبیهات اداری صادر شد که از این تعداد پنج نفر در سطح مدیران کل، ۱۵ نفر معاونان، سه نفر شهردار ، ۳۱ نفر رییس اداره و مابقی کارشناسان و نیروهای ادارات بودند.

بازرس کل استان ایلام تاکید کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۴۹۷ فقره شکایات و مطالبات مردمی از دستگاه ها رسیدگی شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ حدود ۷۰ درصد ورودی و رسیدگی به گزارش ها افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به ورود سازمان بازرسی در خصوص واحدهای تولیدی و کارگاهی هم افزود: سال گذشته از ۲۸ واحد تولیدی بازدید انجام گرفت و در طی این بازدیدها مشکلات ۱۸ واحد تولیدی مرتفع شد.

اصلانی در مورد محکومیت های به نفع دولت هم توضیح داد: سال گذشته ۷۷ فقره اقدام اثربخش به ۲۱۷ میلیارد تومان انجام گرفت که شامل مواردی چون فرار مالیاتی، تسریع در وصول مطالبات دولتی، استرداد وجوه به نفع دولت و کسر و اصلاح صورت وضعیت های پیمانکاری در پروژه های مختلف دستگاه هاست.

بازرس کل استان ایلام یادآور شد: با توجه به عدم عمل به تعهدات ۵۴ نفر از بازرگانان و تجار به مبلغ ۴۵۰ میلیون یورو، از این افراد خواسته شد تا پایان مردادماه به تعهدات خود عمل در غیر این صورت با توقیف و ضبط اموال به نفع دولت مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۲۷ برنامه در دستور کار سازمان بازرسی قرار دارد، از مردم و اصحاب رسانه خواست تا موارد تخلف از دستگاه های مختلف را اطلاع رسانی کنند تا مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/



نویسنده: وجیهه فتاحی
همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری آفتاب ایلام است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان